Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy w Kobylance
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Protokół z posiedzenia Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów odbytego w dniu 22.10.2014 r.


Protokół

z posiedzenia Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów

odbytego w dniu 22.10.2014 r.

Komisja odbyła posiedzenie w składzie: Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Anna Liśkiewicz, członek komisji Zygmunt Gołembowski, członek komisji Tadeusz Wiśniewski, członek komisji Krzysztof Kleinowski, członek komisji Bogdan Poliwka. Lista obecności zał. Nr 1.

W posiedzeniu również uczestniczyli: wójt gminy p. Andrzej Kaszubski, przewodnicząca Rady Gminy p. Irena Rybarczyk oraz skarbnik gminy p. Bernadeta Opasińska.

Przewodnicząca Komisji przedstawiła poniższy porządek obrad posiedzenia, do którego nie wniesiono uwag i wniosków:

Porządek posiedzenia:

  1. Otwarcie i stwierdzenie quorum.

  2. Analiza dokumentów oraz dokonanych rozliczeń pomiędzy Zespołem Szkół Publicznych w Reptowie reprezentowanym przez P. Marzenę Sikorską Dyrektora ZSP w Reptowie a p. Arturem A. Modlibowskim reprezentującym firmę GAMA, wynikających z umowy użyczenia zawartej w dniu 1.09.2011 r. przez Gminę Kobylanka - ZSP w Reptowie a firmą GAMA .

  3. Przedstawienie bieżącej sytuacji finansowej Gminy Kobylanka. Zobowiązania bieżące i wymagalne.

  4. Wolne wnioski.

  5. Zamknięcie posiedzenia.

Do porządku posiedzenie został wprowadzony jednogłośnie w obecności 5 członków komisji projekt uchwały w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy w zamian za zaległości podatkowe - projekt nr 278/14 jako pkt. 4 porządku posiedzenie.

Porządek posiedzenia przedstawia się następująco:

  1. Otwarcie i stwierdzenie quorum.

  2. Analiza dokumentów oraz dokonanych rozliczeń pomiędzy Zespołem Szkół Publicznych w Reptowie reprezentowanym przez P. Marzenę Sikorską Dyrektora ZSP w Reptowie a p. Arturem A. Modlibowskim reprezentującym firmę GAMA, wynikających z umowy użyczenia zawartej w dniu 1.09.2011 r. przez Gminę Kobylanka - ZSP w Reptowie a firmą GAMA .

  3. Przedstawienie bieżącej sytuacji finansowej Gminy Kobylanka. Zobowiązania bieżące i wymagalne.

  4. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy w zamian za zaległości podatkowe - projekt nr 278/14.

  5. Wolne wnioski.

  6. Zamknięcie posiedzenia.

Ad. 2

Radna Anna Liśkiewicz - Są zastrzeżenia co do wielkości wypłaconych środków za rozliczenie z wynajmującym pomieszczenia kuchni i stołówki w szkole w Reptowie. Zastrzeżenia są do protokołu odbioru w/w pomieszczeń, protokoły są podpisane tylko przez p. dyrektor i wynajmującego. Dlaczego odbioru nie dokonała komisja, która sprawdziłaby stan powierzonego mienia a w szczególności stan techniczny przedmiotów za które wykonawca miał mieć zapłacone. Wykonawca p. Modlibowski powinien mieć zapłacone zgodnie z umową za prace konieczne do wykonania o charakterze trwałym, i tylko te powinny podlegać rozliczeniu po realizacji umowy. Zapłacono m.in. za malowanie, które nie ma charakteru trwałego. Prosiłam o dostarczenie protokołu odbioru wykonanych przez p. Modlibowskiego prac na podstawie którego naliczono należne pieniądze.

Wniosek KRGiF - Zwrot nakładów w wysokości 37 000 zł został dokonany w pośpiechu, bez należnego sprawdzenia stanu technicznego użyczonych pomieszczeń.

Wójt - Poinformował o zapisach które były zawarte w SIWZ. Pan miał zrobić wszystko aby spełnione zostały wymogi sanepidu i przygotować pomieszczenia do przygotowywania posiłków.

Wójt - p. Modlibowski został obciążony kosztami amortyzacji.

Radny Krzysztof Kleinowski - Dzierżawca dostał zalecenia sanepidu jakie musiał wykonać.

Przewodnicząca Rady Gminy - Odbiór powinien być dokonany komisyjnie, powinno być stwierdzone co zostało zrobione, co jest uszkodzone. Przy odbiorze powinni być- Gmina, dzierżawca i p. dyrektor.

Radna Anna Liśkiewicz - komisja wnioskuje aby dokonać rzetelnie odbioru stanu technicznego.

Radny Krzysztof Kleinowski - Gdzie KRGiF była wcześniej?

Radna Anna Liśkiewicz - Temat już był wcześniej poruszany na sesji.

Przewodnicząca Rady Gminy - czy pani dyrektor miała prawo wystąpić z wnioskiem o zmniejszenie kwoty w planie na energię elektryczną jednocześnie zwiększając paragraf remontowy i zapłacenie p. Modlibowskiemu, czy nie naruszyła dyscypliny finansów ?

Ad. 3

Skarbnik Gminy p. Bernadeta Opasińska - Odnośnie co do sprawozdań kwartalnych na koniec września 2014 r.

Z zaplanowanej nadwyżki budżetowej 1 864 521 zł za III kw. br. wykonana została kwota 279 788 zł.

Dług na koniec III kwartału wynosi 17 758 800 zł, z tego: 13 953 343 zł - kredyty, pożyczki, obligacje, 2 068 799 zł - wierzytelności oraz debet w rachunku bieżącym wynosi 1 360 094 zł a także zobowiązania wymagalne na koniec września na kwotę 371 174 zł i zakupy ratalne na kwotę 5 388 zł.

Na dzień dzisiejszy zobowiązania wymagalne zostały zmniejszone do wysokości 102 000 zł. Są to faktury za wykonanie projektów planu zagospodarowania, za wykonanie napraw drogowych a także wywóz nieczystości.

Zobowiązanie wobec GDDKiA zostało uregulowane w całości, natomiast pozostały do zapłaty odsetki z tego tytułu. Jest to kwota na dzień dzisiejszy 171 000 zł.

Natomiast jeśli chodzi o Trans Masz zobowiązanie zostało zapłacone wraz z odsetkami.

Przewodnicząca Rady Gminy - W jakie wysokości wykorzystany jest debet ?.

Skarbnik Gminy - Na dzień dzisiejszy z przyznanego Gminie debetu 1 500 000 zł wykorzystano kwotę 860 000 zł, pozostało do wykorzystania 640 000 zł .

Przewodnicząca Rady Gminy - Dzisiaj było posiedzenie w Regionalnej Izbie Rachunkowej w Szczecinie dotyczyło naruszenia art. 243 ustawy o finansach publicznych w prognozowaniu na 2015 rok budżetu.

Wójt - Uchwała w sprawie WPF będzie unieważniona. Uchwałą w sprawie budżetu jest przyjęta. Każda uchwała musi spełnić wskaźnik z art. 243 ustawy o finansach publicznych.

Przewodnicząca Rady Gminy - Jak są wykonane dochody?.

Skarbnik Gminy - Dochody nie są wykonane. Brak wykonania dochodów na kwotę ok. 2 300 000 zł.

Przewodnicząca Rady Gminy - Jak się odbywają wydatki

Skarbnik Gminy - Wydatki są realizowane zgodnie z planem i w granicach możliwości finansowych. Na pewno w takim stanie jakim są finanse na dzień dzisiejszy nie uda się nam spłacić 1 500 000 zł na dzień 31 grudnia.

Przewodnicząca Rady Gminy - Jaki jest pomysł aby spłacić debet?

Wójt - Pracuję nad tym.

Przewodnicząca Rady Gminy - proszę o konkretną odpowiedź jak nie dzisiaj to proszę na sesji. Jeżeli nie mamy możliwości spłaty to trzeba decyzje podejmować Proszę o zajęcie stanowiska na brakujące środki aby zostało przedstawione na sesji.

Ad. 4

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy w zamian za zaległości podatkowe - projekt nr 278/14.

Wójt - przestawił projekt uchwały .

Przewodnicząca Rady Gminy - Jak wygląda sprawa z p. Tomas?

Wójt - Temat nie jest załatwiony. Musze wydać postanowienie dla p. Tomas

Przewodnicząca Rady Gminy - Jedna działka o wartości 37 221 zł, jak będzie faktura wystawiona z VAT 46 426 zł, druga działka o wartości ok. 60 000 zł. Pani Tomas zalega w podatkach ok. 37 000 zł.

Radna Anna Liśkiewicz - Dlaczego jest doliczany VAT przez p. Tomas

Wójt - Jeżeli ta działka była wykazywana w deklaracji podatkowej to się nalicza podatek VAT.

Radna Anna Liśkiewicz - Było sprawdzona działka, nie była w deklaracji podatkowej, to znaczy, że działka bez VAT.

Przecież w porozumieniach było zawarte, że była sprawa do załatwienia dotyczy zamiany na działki.

Wójt - W moim interesie było aby się rozliczyć. Pani Tomas występuje, że ma zaległości . Sprawa działa w dwie strony.

Radna Anna Liśkiewicz - Czy p. Tomas płaci podatki, prośba aby p. skarbnik to sprawdziła.

Radna Anna Liśkiewicz - wnioskuje aby sprawdzić zasadność płacenia podatku VAT za działki, skontrolować grunty p. Tomas z deklaracją podatkową złożoną przez p. Tomas.

Komisja Rozwoju Gospodarczego i Finansów projekt uchwały w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy w zamian za zaległości podatkowe nr. 278/14 zaopiniowała pozytywnie jednogłośnie w obecności 5 członków komisji.

Ad. 5

Wolnych wniosków brak.

Ad. 6

Po zrealizowaniu porządku obrad posiedzenie zostało zakończone.

Przewodnicząca Komisji

Anna Liśkiewicz

4

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Adam Hendzel 24-11-2014 09:05
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 24-11-2014
Ostatnia aktualizacja: - 24-11-2014 09:05