Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy w Kobylance
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

PROTOKÓŁ Nr XXXIX/13 z XXXIX Sesji Rady Gminy Kobylanka odbytej w dniu 30 grudnia 2013 r.


PROTOKÓŁ Nr XXXIX/13

z XXXIX Sesji Rady Gminy Kobylanka

odbytej w dniu 30 grudnia 2013 r.

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk o godz. 9.00 otworzyła XXXIX sesję Rady Gminy Kobylanka. Przewodnicząca Rady oświadczyła, że zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 11 radnych, co wobec ustawowego składu Rady Gminy wynoszącego 15 radnych stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał - lista obecności - zał. Nr 1.

Nieobecni: radna Renata Krzysztanowicz, radny Krzysztof Kleinowski, radny Ireneusz Siwiec i radny Tadeusz Wiśniewski.

W posiedzeniu udział wzięli: wójt gminy p. Andrzej Kaszubski, sekretarz gminy p. Jolanta Kazberuk, skarbnik gminy p. Bernadeta Opasińska, Pełnomocnik Wójta p. Robert Bartosik oraz radny Powiatu Stargardzkiego p. Dariusz Zagrodzki - lista obecności - zał. Nr 2.

Ad. 2

Zatwierdzenie protokołu z posiedzenia XXXVIII sesji Rady Gminy z dnia 28 listopada 2013 r.

Protokół z XXXVIII Sesji Rady Gminy z dnia 28 listopada 2013 r. został przyjęty jednogłośnie bez uwag w obecności 11 radnych /głosowanie imienne zał. Nr 3/.

Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała, w związku ze złożonym przez Wójta projektem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie nieruchomości hipoteką, do porządku obrad została wprowadzona autopoprawka. Po wprowadzeniu autopoprawki porządek XXXIX sesji przedstawiał się następująco:

  1. Otwarcie i stwierdzenie quorum.

  2. Zatwierdzenie protokołu z posiedzenia XXXVIII sesji Rady Gminy z dnia 28 listopada 2013 r.

  3. Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance oraz informacja dotycząca realizacji uchwał podjętych przez Radę Gminy Kobylanka.

  4. Informacja o bieżącej działalności Przewodniczącej Rady Gminy.

  5. Interpelacje i zapytania.

  6. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Kobylanka na rok 2014 - projekt nr 245/13

    1. odczytanie projektu uchwały w sprawie uchwalenia budżetu i jej omówienie

    2. przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o przedłożonym projekcie uchwały budżetowej

    3. przedstawienie wniosków złożonych do Wójta w toku prac nad projektem uchwały budżetowej

    4. przedstawienie stanowiska Wójta dotyczącego powyższych wniosków

    5. przedstawienie opinii KRGiF do zgłoszonych wniosków i ostatecznej opinii do projektu uchwały budżetowej

    6. dyskusja nad projektem budżetu

    7. głosowanie wniosków do projektu uchwały budżetowej

    8. głosowanie nad uchwałą budżetową wraz z przyjętymi poprawkami

  1. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2014-2023 - projekt nr 246/13.

  2. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na rok 2013 - projekt nr 247/13.

  3. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie nieruchomości hipoteką - projekt nr 252/13

  4. Podjęcie uchwały w sprawie przedłużenia czasu obowiązywania dotychczasowych taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków - projekt nr 248/13.

  5. Podjęcie uchwały w sprawie dzierżawy nieruchomości położonej w obrębie Kobylanka - projekt nr 249/13.

  6. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie na rok 2014 - projekt nr 250/13.

  7. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały XXXVIII/229/13 Rady Gminy Kobylanka w sprawie przyjęcia rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi - projekt nr 251/13.

  8. Zatwierdzenie planu pracy na 2014 rok:

    1. Rady Gminy Kobylanka

    2. Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylanka

    3. Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Rady Gminy Kobylanka

    4. Komisji ds. Społecznych Rady Gminy Kobylanka.

  1. Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania.

  2. Wolne wnioski i informacje.

  3. Zamknięcie obrad.

Ad. 3

Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance oraz informacja dotycząca realizacji uchwał podjętych przez Radę Gminy Kobylanka.

Wójt p. Andrzej Kaszubski przedstawił informację o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance w okresie od 28 listopada 2013 roku do 30 grudnia 2013 r.

  1. Dzisiaj możemy powiedzieć z dużą dozą prawdopodobieństwa, ze udało się zamknąć rok budżetowy 2013. Wszystko wskazuje na to, że na koniec roku nie będziemy mieli formalnie w przeciwieństwie do lat poprzednich żadnych zobowiązań wymagalnych. Uważam to za duży sukces biorąc pod uwagę wszystkie przykre niespodzianki, które spotkały nas w tym roku po stronie dochodów. Takie zamknięcie poniosło za sobą niestety pewne koszty społeczne. Mam tu na myśli naszych rolników, którym zwrot nakładów wynikający z PWR zwrócimy dopiero na początku roku 2014. Dodatkowo pozostało nam rozliczenie z firmą Trans Masz, z którą zerwaliśmy umowę na utrzymanie dróg ze względu na jej nienależyta realizację. Sprawa jest w sądzie i dopiero po tym rozstrzygnięciu dokonamy rozliczenia. Udało się również przyspieszyć dotację na ochronę wód. Z bardzo szacunkowych wyliczeń wynika, że wskaźnik zadłużenia uwzględniający odliczenia na inwestycje z udziałem środków unijnych będzie spełniał wymogi ustawy (maksymalnie 60%) ponieważ będzie na poziomie około 58%.

  1. Przed świętami złożony został wniosek do NFOŚiGW w Warszawie na 45% dotację do przyłączy kanalizacyjnych w Bielkowie + pojedyncze podłączenia w Kobylance i Reptowie. Było to dla nas bardzo istotne ponieważ ten program nie będzie już realizowany przez Narodowy Fundusz w roku 2014. Z informacji, które otrzymaliśmy wynika, że wszystkie wnioski złożone do końca br. otrzymają finansowanie. Warto w tym miejscu przypomnieć, że wszystkie podłączenia są bardzo ważne ponieważ będą wpływały na osiągnięcie wskaźników w ocenie największego naszego przedsięwzięcia kanalizacyjnego w ramach programu „Ochrona wód Jeziora Miedwie …”

  1. Ogłoszono przetarg na budowę przyłączy w Kunowie + Jęczydół + Reptowo + Kobylanka. Zaraz po nowym roku nastąpi jego rozstrzygniecie i poznamy rzeczywiste koszty budowy 1 metra podłączenia, które przypada do zapłaty przez mieszkańców biorących udział w projekcie. Ostateczny termin zakończenia i rozliczenia tego zadania przypada na wrzesień 2014 roku.

  1. W związku z oszczędnościami na projekcie Ochrona wód chcemy rozszerzyć to działanie o uzupełnienie brakujących niewielkich odcinków sieci w Kunowie i Bielkowie oraz na ulicy Brzozowej w Zieleniewie. Szacunkowa wartość wniosku wynikająca z kosztorysu to 800 tysięcy złotych. Mamy już wstępną zgodę Władzy Wdrażającej. Jak przygotujemy wniosek i poznamy ostateczną wartość inwestycji poinformuję o dalszych działaniach. To uzupełnienie zakończyło by olbrzymie przedsięwzięcie kanalizacyjne i tak naprawdę cały teren pośredniej strefy ochrony wód Jeziora Miedwie mielibyśmy skanalizowany i przygotowany do rozwoju w ramach budownictwa jednorodzinnego i turystyki.

  1. Zgodnie z wcześniejszymi informacjami i po blisko rocznych poszukiwaniach i analizach podpisałem porozumienie na test lamp solarnych. Zamontowano je na pięciu skrzyżowaniach. Po dwie w Kobylance i Morzyczynie oraz jedną w Kunowie. Jeżeli odbiór będzie pozytywny można się zastanowić nad zastosowaniem tej technologii w innych potrzebnych do oświetlenia terenach gminy. Zwracam się do radnych o przyjrzenie się tym rozwiązaniom i o ewentualne uwagi, które przydadzą się przy ocenie tego typu oświetlenia i podejmowaniu decyzji odnośnie kontynuacji wprowadzenia tej technologii w gminie Kobylanka.

Na posiedzenie przybył radny Ireneusz Siwiec. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 12.

  1. 31 stycznia 2014 roku odbędzie się rozprawa w Sądzie Najwyższym w sprawie oświetlenia węzła Motaniec z pozwu GDDKiA. Ostatecznie rozstrzygnięta zostanie kwestia, kto ma ponosić opłaty za to oświetlenie Gmina czy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

  1. Mamy już sporo wniosków do windykacji za niedokonywanie opłat za odbiór odpadów komunalnych. Ustawa przewiduje konieczność zatrudnienia windykatora na umowę o pracę, którego dotychczas nie mamy. Taki zapis ustawowy wymusza kolejne zwiększenie zatrudnienia w Urzędzie Gminy. Aby obniżyć koszty prowadzone są rozmowy z innymi gminami powiatu stargardzkiego, aby w ramach porozumienia miedzy gminnego zatrudnić jednego windykatora obsługującego kilka gmin. Nie zmienia to faktu, że za odpady trzeba ponosić opłatę, ponieważ prędzej czy później wszyscy niepłacący poniosą przykre konsekwencje czego ja bardzo chciałbym uniknąć.

  1. Kończy się okres perspektywy finansowej Unii Europejskiej na lata 2007 - 2014. Uczestniczyłem w spotkaniu wójtów i burmistrzów, na którym dokonano wstępnego podsumowania wykorzystania środków w ramach LGD WIR. Lokalna Grupa Działania dysponowała kwotą 3.770.694 złote. Gmina Kobylanka, jej jednostki organizacyjne i podmioty prywatne wykorzystały kwotę 678.492 zł. Do realizacji są jeszcze dwa projekty - folder historyczny o miejscowościach Gminy Kobylanka oraz plac zabaw w Kobylance. Myślę, że w miesiącu wrześniu 2014 roku przedstawimy szczegółowe zestawienie wszystkich przedsięwzięć realizowanych w mijającej perspektywie z wykorzystaniem środków zewnętrznych.

  1. W związku z odroczeniem wejścia w życie nowych taryf proponuję, aby do kwietnia 2014 roku zabezpieczyć środki w budżecie w wysokości 34 tysięcy złotych na dopłaty do kanalizacji. Wniosek taki został tez złożony na KRGiF Rady Gminy. Wejście w życie nowych taryf od 1 stycznia zamknęłoby nam drogę do jeszcze dziś możliwych negocjacji w kwestii nowych taryf i tym samym trochę więcej czasu na dalszą analizę przyczyn nadmiernego zrzutu ścieków do oczyszczali w Stargardzie.

Zał. 4 - informacja o realizacji uchwał.

Ad. 4

Informacja o bieżącej działalności Przewodniczącej Rady Gminy.

Do Biura Rady Gminy wpłynęły następujące pisma:

- do wiadomości Rady Gminy, zostało złożone pismo Wójta Gminy do Prezesa Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie dotyczące sposobu wykonania wniosków pokontrolnych w zakresie kontroli doraźnej gospodarki finansowej Gminy Kobylanka;

- w dniu 13.12.2013 r. wpłynęło od Wojewody Zachodniopomorskiego zawiadomienie o wszczęciu postępowania nadzorczego dotyczące uzupełnienia o brakujące elementy uchwały nr XXXVIII/229/13 w sprawie przyjęcia rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi.

Pisma są do wglądu w Biurze Rady.

Ad. 5

Interpelacje i zapytania.

Radny Ireneusz Siwiec - „sprawa przyłączy kanalizacyjnych w Kunowie, kiedy to zostanie zrealizowane i jaki to będzie koszt?”

Radna Anna Liśkiewicz -„jak wygląda odbiór kanalizacji w Kunowie, czy była dokonana kontrola za pomocą kamery, czy jest protokół odbioru do wglądu?”

Radna Ewa Barełkowska - „czy sprawa nielegalnego odprowadzania ścieków do kanalizacji dotycząca ośrodka w Morzyczynie została wyjaśniona ?”

Ad. 6

Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Kobylanka na rok 2014 -projekt nr 245/13.

a. odczytanie projektu uchwały w sprawie uchwalenia budżetu i jej omówienie

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski odczytał projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu gminy Kobylanka na rok 2014 wraz z autopoprawką i go omówił - zał. nr 5.

b. przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o przedłożonym projekcie uchwały budżetowej

Wójt Gminy odczytał Uchwałę Nr CXC.600.2013 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie z dnia 12 grudnia 2013 r. w sprawie wydania pozytywnej opinii o projekcie uchwały budżetowej Gminy Kobylanka na 2014 rok wraz z uzasadnieniem- zł. Nr 6.

Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała, że niniejsza opinia została opublikowana w BIP.

c. przedstawienie wniosków złożonych do Wójta w toku prac nad projektem uchwały budżetowej

Przewodnicząca Rady Gminy odczytała listę wniosków dotyczących zmian w projekcie budżetu, złożonych przez Komisje i Klub Radnych „Nowa Jakość” - zał. nr 7.

d. przedstawienie stanowiska Wójta dotyczącego powyższych wniosków

Pan Andrzej Kaszubski - Wójt Gminy przedstawił swoje stanowisko do zgłoszonych wniosków - zał. nr 8.

e. przedstawienie opinii KRGiF do zgłoszonych wniosków i ostatecznej opinii do projektu uchwały budżetowej

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów - p. Anna Liśkiewicz przedstawiła opinię do projektu budżetu i WPF oraz do zgłoszonych wniosków - zał. nr 9.

Opinia

Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów z dnia 27.12.2013r. dotycząca projektu budżetu Gminy Kobylanka na rok 2014 oraz projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2014-2023

Komisja Rozwoju Gospodarczego i Finansów pozytywnie opiniuje projekt uchwały budżetowej Gminy Kobylanka na rok 2014, oraz projekt Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2014-2023

Uzasadnienie

Projekt budżetu Gminy Kobylanka na 2014 rok omawiany był na wspólnym posiedzeniu wszystkich komisji w dniu 04.12.2014roku. Wypracowane wnioski do projektu budżetu zostały przedstawione na posiedzeniu komisji RGiF w dniu 11.12.2013roku i przekazane Wójtowi Gminy.

1.Komisja Rewizyjna pozytywnie zaopiniowała projekt budżetu i nie zgłosiła żadnego wniosku.

2.Komisja ds. społecznych pozytywnie zaopiniowała projekt budżetu i zgłosiła jeden wniosek .

3.Komisja RGiF pozytywnie zaopiniowała projekt budżetu i zgłosiła dwa wnioski.

4.Klub Radnych „Nowa Jakość” zgłosił do budżetu 15 wniosków .

5. Trzy wnioski zostały zgłoszone podczas posiedzenia Komisji RGiF

W dniu 27.12.2013 roku komisja RGiF zapoznała się ze stanowiskiem Wójta do przedstawionych Wójtowi wcześniej wniosków do projektu budżetu . Wypracowano opinie dotyczące poszczególnych wniosków.

Komisja RGiF projekt budżetu Gminy Kobylanka na 2014 rok opiniuje pozytywnie: 4 głosy -za, przeciw-0, wstrzymało się-0.

Po zrealizowaniu p.6c, 6d i 6e porządku obrad lista zgłoszonych wniosków wraz ze stanowiskiem Wójta i opinią KRGiF przedstawia się następująco:

Wniosek nr 1

801 - Oświata, 80110 - gimnazjum - zmniejszenie wydatków o 200 000 zł.

Stanowisko Wójta Gminy : Proponowane zmniejszenie wydatków o 200 tysięcy złotych dla Gimnazjum w Zespole Szkół Publicznych w Reptowie stanowi blisko 25% założonych w projekcie budżetu kosztów funkcjonowania szkoły. Tak drastyczne obniżenie kosztów jest niewykonalne i grozi paraliżem funkcjonowania szkoły. Biorąc pod uwagę zmniejszenie liczby klas o jedną ze względu na ilość dzieci i tym samym zmniejszenie liczby godzin dydaktycznych, to wymiar finansowy będzie odczuwalny dopiero w kolejnym roku budżetowym. Po dodatkowej analizie proponuję zmniejszenie wydatków o 50 tysięcy złotych.

Pozyskaną kwotę w wysokości 50 tysięcy złotych z działu 801 proponuję przeznaczyć na dział 710 działalność usługowa - plany zagospodarowania.

Opinia KRGi F : powyższy wniosek komisja opiniuje jednogłośnie negatywnie.

Wniosek nr 2

801 - Oświata, 80101, szkoła podstawowa w Reptowie - zmniejszenie wydatków o 100 000 zł

801- Oświata, 80110 gimnazjum - zmniejszenie wydatków o 100 000 zł

Komisja RGiF przyjęła argumentację Wójta, że redukcja zatrudnienia dotyczy zarówno szkoły podstawowej jak i gimnazjum w Reptowie i zgłosiła wniosek, aby kwotę zmniejszenia podzielić na SP w Reptowie i Gimnazjum.

Stanowisko Wójta Gminy: W związku z pojawieniem się nowego wniosku KRGiF, aby zdjąć po 100 tyś. złotych z przewidzianych w projekcie budżetu na 2014 rok środków na funkcjonowanie Gimnazjum i Szkoły Podstawowej w Zespole Szkół Publicznych w Reptowie chciałbym się do tego odnieść. Jeżeli chodzi o Gimnazjum to podtrzymuję swoje stanowisko zawarte w odpowiedzi na pierwszy wniosek komisji. Natomiast jeżeli chodzi o Szkołę Podstawową to niestety nie dano mi czasu na dokonanie kolejnej szczegółowej analizy kosztów. Takie zmiany decyzji oraz strzelanie kwotami bez analiz nie służy merytorycznej dyskusji. Jednak porównując koszty związane z funkcjonowaniem szkoły podstawowej w Reptowie i Kobylance po zaproponowanej zmianie okaże się, że szkoła w Reptowie musi być tańsza od szkoły w Kobylance. Biorąc pod uwagę tylko fakt, że szkoła w Reptowie jest blisko dwa razy większa powierzchniowo od szkoły w Kobylance, to koszty utrzymania też muszą być dwa razy większe. Dodatkowo czy to się nam podoba czy nie, musimy zabezpieczyć środki na zajęcia indywidualne dla dzieci z orzeczeniami, ponieważ jest to nasz ustawowy obowiązek. Takich godzin mamy z każdym rokiem coraz więcej i znajdują one swe potwierdzenie we wzroście kosztów związanych z funkcjonowaniem szkół. Dlatego też uważam, że jeżeli państwo chcą zdjąć środki na funkcjonowanie Szkoły Podstawowej w Reptowie to niech to będzie kwota 50 tysięcy złotych. Przecież jak zabraknie środków na funkcjonowanie szkoły to trzeba je będzie uzupełnić bez względu na okoliczności tyko, że pod koniec roku wygenerowanie dużych kwot z tak okrojonego budżetu będzie bardzo trudne. Odpowiedzialność za to będę ponosił ja w związku z powyższym stawiają mnie Państwo w bardzo niekomfortowej sytuacji.

Opinia KRGiF: oszczędności są możliwe dzięki dokonanej w 2013 redukcji etatów oraz zmniejszeniu ilości klas w Gimnazjum w roku szkolnym 2012/2013 oraz 2013/2014, a co za tym idzie dalszej redukcji zatrudnienia

Wniosek w obecności 4 członków komisji został przyjęty w następujący sposób: za- 3, przeciw-0, wstrzymał się -1. Wniosek komisja opiniuje pozytywnie.

Wniosek nr 3

Zmniejszenie dochodów o 200 000 zł

Stanowisko Wójta Gminy: Pozyskaną kwotę w wysokości 50 tysięcy złotych z działu 801 proponuję przeznaczyć na dział 710 działalność usługowa - plany zagospodarowania.

Opinia KRGiF: Wniosek w obecności 4 członków komisja zaopiniowała negatywnie zgłaszając jednocześnie dwa wnioski :

- aby z kwoty 200 tyś. złotych zdjętych z Oświaty - kwotę w wysokości 36 000 zł przeznaczyć na dopłatę za ścieki do miesiąca kwietnia - do czasu ustalenia nowych stawek za ścieki.

- a pozostałą kwotę w wysokości 164 000 zł przeznaczyć na wykonanie planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów inwestycyjnych w obrębie Bielkowo.

Wniosek nr 4

- aby z kwoty 200 tyś. złotych zdjętych z Oświaty - kwotę w wysokości 36 000 zł przeznaczyć na dopłatę za ścieki do miesiąca kwietnia-do czasu ustalenia nowych stawek za ścieki.

Stanowisko Wójta Gminy: Przychylam się do tego wniosku.

Opinia KRGiF: Wniosek ten w obecności 4 członków komisji został przyjęty w następujący sposób: za- 3, przeciw-1, wstrzymał się - 0. Wniosek został przyjęty.

Wniosek nr 5

- aby pozostałą kwotę w wysokości 164 000 zł przeznaczyć na wykonanie planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów inwestycyjnych w obrębie Bielkowo.

Opinia KRGiF: Wniosek w obecności 4 członków komisji został przyjęty jednogłośnie.

Wniosek nr 6

600 - Transport, 60016 Drogi publiczne - wynagrodzenie inspektora nadzoru drogowego - zmniejszenie wydatku o 10 000 zł

Stanowisko Wójta Gminy: Proponowane zmniejszenie wydatków o 10 tysięcy złotych wiązałoby się z brakiem możliwości należytego odbioru przedsięwzięć realizowanych na drogach będących w zarządzie gminy zarówno tych o powierzchni asfaltowej jak i gruntowej. Nadzór inspektora drogowego od kwietnia br. przyczynił się do poprawy jakości wykonywanych prac przez firmy zewnętrzne oraz spowodował zerwanie umowy z firmą Trans Masz ze względu na niedotrzymanie warunków umowy między innymi w zakresie użycia sprzętu do naprawy dróg gruntowych co w znacznym stopniu ograniczało ich trwałość. Brak fachowca w tej dziedzinie nie będzie służył właściwemu utrzymaniu i tak już kiepskiej jakości szczególnie dróg gruntowych. W związku z powyższym proponuję zostawić w budżecie gminy na ten cel niezbędne minimum w wysokości 6,5 tysiąca złotych.

Opinia KRGiF: Komisja po wysłuchaniu argumentów Wójta o potrzebie zatrudnienia fachowca od dróg wniosek w obecności 4 członków komisji opiniuje negatywnie.

Wniosek nr 7

600 - Transport, 60016 Drogi publiczne - wynagrodzenie inspektora nadzoru drogowego - zmniejszenie wydatku o 3 500 zł

Stanowisko Wójta Gminy: Powyższy wniosek uwzględniony został w mojej autopoprawce do projektu budżetu.

Opinia KRGiF: Powyższy wniosek uwzględniony przez Wójta w autopoprawce do projektu komisja jednogłośnie 4 głosami „za” opiniuje pozytywnie.

Wniosek nr 8

750 - Administracja - zmniejszenie wydatków o 63 000 zł, w tym 75023 Urzędy gmin:

- wynagrodzenia- zmniejszenie wydatków o 30 000 zł

Stanowisko Wójta Gminy: Wynagrodzenia w projekcie budżetu zostały wyliczone na podstawie aktualnego zatrudnienia (bez uwzględnienia wakatu zastępcy wójta). Składają się na nie również składki na ubezpieczenia, Fundusz Pracy, nagrody jubileuszowe, dodatkowe wynagrodzenia roczne „13” oraz wynagrodzenia dla pracowników na roboty publiczne, które są finansowane przez Powiatowy Urząd Pracy. Proponowane przez Klub zmniejszenie mogłoby spowodować konieczność redukcji zatrudnienia, co przy i tak dużym obciążeniu pracowników spowodowanym przez ciągłe zwiększanie zadań realizowanych przez Gminę ze strony Rządu nie będzie służyło utrzymaniu przynajmniej poprawnego funkcjonowania Urzędu. Dlatego nie uwzględniłem tego wniosku w autopoprawce. Należy wziąć również pod uwagę fakt, że w ostatnim czasie mamy przypadki wypowiedzenia pracy przez merytorycznie przygotowanych pracowników w związku z niespełnianiem przez gminę oczekiwań związanych z wynagrodzeniem. Potwierdza to fakt, że dobry pracownik zawsze znajdzie pracę i to za dużo lepsze wynagrodzenie. Jeżeli chcemy mieć w urzędzie dobrych i bardzo dobrych urzędników musimy być przygotowani na to, że będzie to kosztowało.

Opinia KRGiF: oszczędności w tym wymiarze są możliwe, budżet nie zakłada podwyżki płac.

Wniosek w obecności 4 członków komisji został przyjęty w następujący sposób: za- 2, przeciw-2, wstrzymało się - 0. Komisja nie zajęła stanowiska.

Wniosek nr 9

750 - Administracja , 75023 Urzędy gmin - podróże służbowe - zmniejszenie wydatków o 5 000 zł

Stanowisko Wójta Gminy: Na podróże służbowe w pierwszym projekcie budżetu proponowane było 28 tysięcy złotych. W projekcie przedstawionym Radzie Gminy zostało 18 tysięcy złotych. Po szczegółowej analizie wydatków w oparciu o rok bieżący zmniejszenie ich o kolejne 5 tysięcy złotych będzie negatywnie wpływało na funkcjonowanie urzędu. W tych 18 tysiącach są ryczałty za korzystanie z własnego samochodu do celów służbowych przez pracowników w wysokości 9,5 tysiąca złotych rocznie. Natomiast na delegacje służbowe pozostaje kwota 8,5 tysiąca złotych. Biorąc pod uwagę na podstawie danych tego roku, że ponad 3,5 tysiąca złotych dotyczyło moich wyjazdów, to dla wszystkich pozostałych pracowników pozostaje niespełna 5 tysięcy złotych. Wykonanie w tym roku przy zaplanowanych 27,5 tysiąca złotych będzie na poziomie około 21 tysięcy złotych. Jak z tego wynika wydatki na delegacje zostały już mocno ograniczone i w związku z powyższym nie uwzględniłem tej propozycji w autopoprawce do budżetu.

Opinia KRGiF: komisja proponuje oszczędności w zakresie wyjazdów służbowych samochodami prywatnymi. Wniosek w obecności 4 członków komisji został przyjęty w następujący sposób: za- 1, przeciw-3, wstrzymał się - 0. Komisja wniosek opiniuje negatywnie.

Wniosek nr 10

750 - Administracja , 75023 Urzędy gmin- szkolenia - zmniejszenie wydatków o 5 000 zł

Stanowisko Wójta Gminy: Przychylam się do wniosku. Wniosek został zawarty w autopoprawce. Opinia KRGiF: Wniosek został zawarty w autopoprawce. Komisja jednogłośnie pozytywnie opiniuje wniosek.

Wniosek nr 11 750 - Administracja , 75023 Urzędy gmin- sekretariat - zmniejszenie wydatków o 5 000 zł Stanowisko Wójta Gminy: Po kolejnej analizie kosztów i drastycznych cięciach pomimo mojej propozycji w autopoprawce zmniejszenia wydatków o 2500 złotych przychylam się do wniosku i w finalnej wersji budżetu uwzględnię kwotę 5000 złotych. Opinia KRGiF: Komisja jednogłośnie pozytywnie opiniuje wniosek.

Wniosek nr 12

750 - Administracja , 75023 Urzędy gmin - umowy - zlecenia - zmniejszenie wydatków o 5 000 zł

Stanowisko Wójta Gminy: Na umowy zlecenia w Urzędzie przewidziane są dwie kwoty. W kwocie 13 800 złotych zawierają się umowy inspektora BHP, konserwatora, oraz obsługa programu księgowego - wydatki konieczne. Natomiast w kwocie 50 078 złotych zawierają się umowy na obsługę prawną Gminy. Biorąc pod uwagę fakt, że zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych musimy brać pod uwagę najtańszą ofertę to na ten rok wynosiła ona 30 tysięcy złotych. Chcąc podnieść standard tej usługi należy zabezpieczyć wyższe środki w budżecie. Dodatkowo mamy dwie sprawy w sądzie. Pierwsza z GDDKiA w sprawie oświetlenia węzła Motaniec oraz z Tran Masz w sprawie niedotrzymania umowy na utrzymanie dróg. W każdej z nich mamy innego prawnika ze względu na specyfikę spraw i wcześniejsze zobowiązania prawne. Dlatego też nie mogę przychylić się do tego wniosku.

Opinia KRGiF: Wniosek w obecności 4 członków komisji został przyjęty w następujący sposób: za- 3, przeciw-1, wstrzymało się - 0. Komisja wniosek opiniuje pozytywnie

Wniosek nr 13

750 - Administracja, 75075 Promocja- Plener SAIE - zmniejszenie wydatków o 3 000 zł

Stanowisko Wójta Gminy: Przychylam się do wniosku. Wniosek został zawarty w autopoprawce. Opinia KRGiF: Wniosek został zawarty w autopoprawce. Komisja wniosek opiniuje pozytywnie.

Wniosek nr 14

750 - Administracja , 75023 Urzędy gmin- Folder o gminie Kobylanka- zmniejszenie wydatków o 10 000 zł

Stanowisko Wójta Gminy: Stowarzyszenia i Jednostki Organizacyjne Gminy Kobylanka zrezygnowały dotychczas z czterech wniosków, na które miały przyznane środki pomocowe z UE w ramach Lokalnej Grupy Działania WIR. Głównym powodem był brak środków na zabezpieczenie wkładu własnego. Dzięki temu inne gminy mogły skorzystać z tych dotacji. Dzisiaj mamy inną sytuację. Jeżeli nie zrealizujemy tego projektu (umowa czeka na podpisanie) to w związku z zamknięciem okresu akcesyjnego na lata 2007 - 20013 już nikt nie będzie mógł skorzystać z tych pieniędzy. LGD WIR będzie musiała zwrócić te środki do budżetu UE. Nie będzie to służyło wizerunkowi Gminy jeżeli odbierając szanse innym znajdziemy się wśród gmin, które poprzez swoje działanie przyczyniły się do niewykorzystania środków UE.

Opinia KRGiF: wniosek wykorzystujący środki unijne powinien być również wcześniej uzgadniany ponieważ wykorzystywane są tu środki Gminy w ilości w tym przypadku 10tyś zł. a nie jest to niezbędny wydatek-folder może powstać w późniejszym czasie.

Wniosek w obecności 4 członków komisji został przyjęty w następujący sposób: za- 1, przeciw-3, wstrzymał się - 0. Komisja wniosek opiniuje negatywnie.

Wniosek nr 15

754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona p. poż , 75495 Miedwiańskie Centrum Wodne - zmniejszenie wydatków o 5 000 zł

Stanowisko Wójta Gminy: Miedwiańskie Centrum Wodne jest koordynatorem zapewnienia bezpieczeństwa na wodzie wszystkim mieszkańcom i turystom korzystającym z wypoczynku na kąpielisku w Zieleniewie oraz korzystającym z przystani wodnych usytuowanych na linii brzegowej Morzyczyn - Zieleniewo. Utrzymanie kąpieliska i zapewnienie bezpieczeństwa jest ustawowym obowiązkiem wójta. Zadanie to realizujemy obecnie w porozumieniu z Gminą Miastem Stargard Szczeciński, w których imieniu działa Ośrodek Sportu i Rekreacji oraz Starostwem Powiatowym. W projekcie budżetu Gminy przeznaczono na ten cel ze środków własnych niezbędne minimum w wysokości 15 tysięcy złotych. Mając na uwadze że w latach poprzednich utrzymanie kąpieliska i zachowanie standardów bezpieczeństwa kosztowało około 80 tysięcy złotych to i tak nasze koszty są niewielkie. W mojej ocenie gmina powinna dotrzymać porozumień wobec partnerów, którzy poprzez swoje działania uzupełniają brakujące środki. Biorąc pod uwagę fakt, że w projekcie budżetu nasz wkład jest i tak mniejszy o 5 tysięcy złotych w stosunku do tegorocznego budżetu nie mogę przychylić się do wniosku

Opinia KRGiF: celowym byłoby postaranie się o dodatkowe środki finansowe na prowadzenie centrum ,tak jaki był pierwotnie pomysł przy uruchomianiu tego przedsięwzięcia.

Wniosek w obecności 4 członków komisji został przyjęty w następujący sposób: za- 1, przeciw-3, wstrzymał się - 0. Komisja wniosek opiniuje negatywnie.

Wniosek nr 16

801 - Oświata , 80195 Pozostała działalność - zmniejszenie wydatków o 15 000 zł

Stanowisko Wójta Gminy: Przychylam się do wniosku. Wniosek został zawarty w autopoprawce. Przyznaję, że propozycja zdjęcia wydatków w kwocie 2145 zł. na upominki dla pierwszoklasistów jest niefortunna i znalazła się tu omyłkowo. Wydatek ten w budżecie pozostanie. Opinia KRGiF: Wniosek został uwzględniony przez Wójta w autopoprawce, w tym zmniejszenie wydatków o kwotę 2 145 zł na „ upominki dla pierwszoklasistów” o co nie wnoszono. Wnoszono o zmniejszenie wydatków na organizację Dnia Edukacji .

Wniosek w obecności 4 członków komisji został przyjęty w następujący sposób: za- 1, przeciw-3, wstrzymał się - 0. Komisja wniosek opiniuje negatywnie.

Wniosek nr 17

900 - Gospodarka komunalna , - 90002 gospodarka odpadami - zmniejszenie wydatków na wynagrodzenia o 40 000 zł

Stanowisko Wójta Gminy: Przychylam się do wniosku. Wniosek został zawarty w autopoprawce. Opinia KRGiF: Wniosek został zawarty w autopoprawce. Komisja jednogłośnie opiniuje go pozytywnie.

Wniosek nr 18

900 - Gospodarka komunalna, 90095 Pozostała działalność: - zakupy materiałów na Promenadzie - zmniejszenie wydatków o 10 000 zł

Stanowisko Wójta Gminy: W pierwotnej wersji projektu budżetu na te cele przewidziano łącznie 260 tysięcy złotych i stanowiło to wykaz niezbędnych przedsięwzięć do wykonania na Promenadzie. Po zmianach obniżono kwotę o 100 tysięcy złotych. A trzeba wykonać: konserwację dachu amfiteatru, naprawę barier, naprawę altan, demontaż altany na wodzie, naprawę wiaty przy molo, naprawy wynikające z przeglądów technicznych, przeglądy roczne, pięcioletnie, naprawa kostki brukowej, modernizacja ogrodzenia przy muszli, konserwacja monitoringu, zamówienia map, znaków, tablic itp. W zakupach przewidziano miedzy innymi: paliwo, środki czystości, worki, rękawice, materiały do kosiarek, narzędzia, deski na molo, pomosty, ławki, wiaty, impregnat do drewna, łańcuch do pontonów, piasek, cement, środki ochrony roślin, żarówki, farby do malowania, kosze na śmieci, kabel do parku przyrody, kamera do parku przyrody (największe kradzieże i dewastacje), dmuchawa do liści, myjka do sceny i polbruku. Dalsze ograniczanie środków może powodować pogłębianie się degradacji infrastruktury na Promenadzie i ponowne jej odtwarzanie jeszcze bardziej zwiększy wydatek środków publicznych dlatego nie uwzględniłem w swojej autopoprawce wniosku radnych.

Opinia KRGiF: Wniosek w obecności 4 członków komisji został przyjęty w następujący sposób: za- 2, przeciw-2, wstrzymało się - 0. Komisja nie zajęła stanowiska.

Wniosek nr 19

900 - Gospodarka komunalna, 90095 Pozostała działalność: - umowy - zlecenia na Promenadzie -zmniejszenie wydatków o 5 000 zł

Stanowisko Wójta Gminy: Umowy zlecenia na Promenadzie obejmują wynagrodzenie elektryka (w tym wszystkie inne usterki elektryczne na terenie Gminy) i okazjonalnie transportu związanego z utrzymaniem czystości i porządku. Biorąc pod uwagę, ze w standardzie utrzymanie jednego punktu świetlnego kosztuje ponad 10 złotych miesięcznie a na promenadzie mamy około 300 punktów świetlnych to kwota przeznaczona na ten cel jest już o ponad połowę niższa. Kolejne zmniejszenie negatywnie wpłynie na jakość obsługi i tym samym przyczyni się do przyspieszenia degradacji infrastruktury oświetleniowej oraz jakości utrzymania porządku.

Opinia KRGiF: Wniosek w obecności 4 członków komisji został przyjęty w następujący sposób: za- 2, przeciw-2, wstrzymało się - 0. Komisja nie zajęła stanowiska .

Wniosek nr 20

900 - Gospodarka komunalna, 90095 Pozostała działalność- remonty, zmniejszenie wydatków w wysokości 5 000 zł

Stanowisko Wójta Gminy: Powyższe stanowisko zawiera również uzasadnienie dotyczące zmniejszenia wydatków na remonty na Promenadzie.

Opinia KRGiF: Wniosek w obecności 4 członków komisji został przyjęty w następujący sposób: za- 2, przeciw-2, wstrzymało się - 0. Komisja nie zajęła stanowiska.

Wniosek nr 21

710 - Działalność usługowa, 71004 Plany Zagospodarowania - zwiększenie wydatków o kwotę wynikającą z pomniejszenia wydatków z przeznaczeniem na plan zagospodarowania dla terenów oznaczonych w Studium jako BI-P (strefa przemysłowo-bazowo-składowa) i BI-UP (strefa usług produkcyjnych) i przygotowanie terenów inwestycyjnych.

Stanowisko Wójta Gminy: Pozyskaną kwotę wynikającą ze zmniejszenia wydatków w wysokości 119 tysięcy złotych proponuję podobnie jak we wniosku Komisji przeznaczyć na zwiększenie wydatków na plany zagospodarowania przestrzennego.

Wniosek został uwzględniony w autopoprawce - zwiększenie wydatków o kwotę 119 000 zł.

Opinia KRGiF: Wniosek w obecności 4 członków komisji został przyjęty w następujący sposób: za- 2, przeciw-2, wstrzymało się - 0. Komisja nie zajęła stanowiska.

Komisja RGiF projekt Budżetu Gminy Kobylanka na 2014 rok opiniuje pozytywnie za-4, przeciw-0, wstrzymało się-0. Głosowano również projekt uchwały Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2014-2023 za-4, przeciw-0, wstrzymało się-0.

f. dyskusja nad projektem budżetu

Radna Katarzyna Synówka-Kozdrowska - „w związku z zmniejszeniem wydatków w sekretariacie proszę o zwiększenie na zakup upominków dla pierwszoklasistów.”

Radna Ewa Bajester -„na co idą wydatki z naszego budżetu związane z Medwiańskim Centrum Wodnym?”

Wójt - „Mieliśmy 3 lata temu porozumienie z miastem Stargard na dopłatę do kąpieliska nad j. Miedwie. Gmina zatrudniała ratowników. Część środków przeznaczaliśmy m.in. na obsadę monitoringu, dyżury. Wśród radnych Stargardu pojawiły się pytania dlaczego miasto Stargard dopłaca do j. Miedwie a nie np. do jeziora nad Ińskiem. Obecnie współpracujemy z OSiR. OSiR zatrudnia ratowników, utrzymuje plażę, my zatrudniamy koordynatorów i zapewniamy monitoring. Starostwo daje na doposażenie infrastruktury.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „ to nie jest tak, że my dajemy tylko te 15 tyś. zł. Mamy zaplanowane w budżecie 20 000 zł na MCW, a my planujemy zdjąć 5 000 zł. Należałoby poczynić starania na zabezpieczenie środków na bieżące działania, a nie ,wyłącznie na zakup wyposażenia. Na utrzymanie plaży przeznaczamy kolejne 20 tyś. zł. Plus nasz wkład do wymiany piasku na plaży 19 000 zł. 10 tyś. przeznaczamy na „Ratownictwo wodne”. Daje to już około 65 000 zł. Dobrze by było, aby środki ze Starostwa były przeznaczane na bieżącą działalność.”

Wójt - „ to są inne koszty, to jest porozumienie partnerskie. Część daje OSiR i Gmina.”

Radna Ewa Bejster - „ czy jest możliwe, aby od Starosty środki były wykorzystane w całości przez Gminę?”

Została ogłoszona 5 min. Przerwa.

g. głosowanie wniosków do projektu uchwały budżetowej

Po przerwie przewodnicząca Rady Gminy przeprowadziła głosowanie wniosków.

Wniosek nr 1

801 - Oświata, 80110 - gimnazjum - zmniejszenie wydatków o 200 000 zł.

Rada Gminy w obecności 12 radnych wniosek przegłosowała w następujący sposób: za-0, przeciw-10, wstrzymało się -2. Wniosek nie przeszedł.

Wniosek nr 2

801 - Oświata, 80101szkoła podstawowa w Reptowie - zmniejszenie wydatków o 100 000 zł 801 - Oświata, 80110 gimnazjum - zmniejszenie wydatków o 100 000 zł

Rada Gminy w obecności 12 radnych wniosek przegłosowała w następujący sposób: za-10, przeciw-2, wstrzymało się -0. Wniosek został przyjęty.

Wniosek nr 3

Zmniejszenie dochodów o 200 000 zł

Rada Gminy w obecności 12 radnych wniosek przegłosowała w następujący sposób: za-0, przeciw-10, wstrzymał się -2. Wniosek został oddalony.

Wniosek nr 4

- aby z kwoty 200 tyś. złotych zdjętych z Oświaty - kwotę w wysokości 36 000 zł przeznaczyć na dopłatę za ścieki do miesiąca kwietnia-do czasu ustalenia nowych stawek za ścieki.

Rada Gminy w obecności 12 radnych wniosek przegłosowała w następujący sposób: za-12, przeciw-0, wstrzymało się -0. Wniosek został przyjęty.

Wniosek nr 5

- aby pozostałą kwotę w wysokości 164 000 zł przeznaczyć na wykonanie planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów inwestycyjnych w obrębie Bielkowo.

Rada Gminy w obecności 12 radnych wniosek przegłosowała w następujący sposób: za-12, przeciw-0, wstrzymało się -0. Wniosek został przyjęty.

Wniosek nr 6

600 - Transport, 60016 Drogi publiczne - wynagrodzenie inspektora nadzoru drogowego - zmniejszenie wydatku o 10 000 zł

Rada Gminy w obecności 12 radnych wniosek przegłosowała w następujący sposób: za-0, przeciw-10, wstrzymało się -2. Wniosek został oddalony.

Wniosek nr 7

600 - Transport, 60016 Drogi publiczne - wynagrodzenie inspektora nadzoru drogowego - zmniejszenie wydatku o 3 500 zł

Rada Gminy w obecności 12 radnych wniosek przegłosowała w następujący sposób: za-12, przeciw-0, wstrzymało się -0. Wniosek został przyjęty.

Wniosek nr 8

750 - Administracja - zmniejszenie wydatków o 63 000 zł, w tym 75023 Urzędy gmin: - wynagrodzenia- zmniejszenie wydatków o 30 000 zł

Rada Gminy w obecności 12 radnych wniosek przegłosowała w następujący sposób: za-10, przeciw-2, wstrzymało się -0. Wniosek został przyjęty.

Wniosek nr 9

750 - Administracja , 75023 Urzędy gmin - podróże służbowe - zmniejszenie wydatków o 5 000 zł

Rada Gminy w obecności 12 radnych wniosek przegłosowała w następujący sposób: za-10, przeciw-1, wstrzymał się -1. Wniosek został przyjęty.

Wniosek nr 10

750 - Administracja , 75023 Urzędy gmin- szkolenia - zmniejszenie wydatków o 5 000 zł

Wniosek został ujęty w autopoprawce. Nie podlega głosowaniu.

Wniosek nr 11

750 - Administracja , 75023 Urzędy gmin- sekretariat - zmniejszenie wydatków o 5 000 zł

Autopoprawka zawiera kwotę zmniejszenie w wysokości -2 500 zł. Jako dalej idący głosowany był najpierw wniosek o zmniejszenie wydatku o 5000 zł .

Rada Gminy w obecności 12 radnych wniosek przegłosowała w następujący sposób: za-10, przeciw-2, wstrzymało się -0. Wniosek został przyjęty.

Wniosek nr 12

750 - Administracja , 75023 Urzędy gmin- umowy - zlecenia - zmniejszenie wydatków o 5 000 zł

Rada Gminy w obecności 12 radnych wniosek przegłosowała w następujący sposób: za-10, przeciw-0, wstrzymało się -2. Wniosek został przyjęty.

Wniosek nr 13

750 - Administracja, 75075 Promocja- Plener SAIE - zmniejszenie wydatków o 3 000 zł

Wniosek został zawarty w autopoprawce.

Wniosek nr 14

750 - Administracja , 75023 Urzędy gmin

- Folder o gminie Kobylanka- zmniejszenie wydatków o 10 000 zł

Rada Gminy w obecności 12 radnych wniosek przegłosowała w następujący sposób: za-9, przeciw-3, wstrzymało się -0. Wniosek został przyjęty.

Wniosek nr 15

754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona p. poż , 75495 Miedwiańskie Centrum Wodne - zmniejszenie wydatków o 5 000 zł

Rada Gminy w obecności 12 radnych wniosek przegłosowała w następujący sposób: za-10, przeciw-2, wstrzymało się -0. Wniosek został przyjęty.

Wniosek nr 16

801 - Oświata , 80195 Pozostała działalność - zmniejszenie wydatków o 15 000 zł /na nagrody dla nauczycieli 12 000 zł + organizacja DEN - 3 000 zł./

Rada Gminy w obecności 12 radnych wniosek przegłosowała w następujący sposób: za-12, przeciw-0, wstrzymało się -0. Wniosek został przyjęty.

Wniosek nr 17

900 - Gospodarka komunalna, 90002 gospodarka odpadami- zmniejszenie wydatków na wynagrodzenia o 40 000 zł

Wniosek uwzględniony w autopoprawce. Nie podlega głosowaniu.

Wniosek nr 18

900 - Gospodarka komunalna, 90095 Pozostała działalność: - zakupy materiałów na Promenadzie, zmniejszenie wydatków w wysokości 10 000 zł

Rada Gminy w obecności 12 radnych wniosek przegłosowała w następujący sposób: za-10, przeciw-1, wstrzymał się -1. Wniosek został przyjęty.

Wniosek nr 19

900 - Gospodarka komunalna, 90095 Pozostała działalność- umowy - zlecenia na Promenadzie, zmniejszenie wydatków o 5 000 zł

Rada Gminy w obecności 12 radnych wniosek przegłosowała w następujący sposób: za-10, przeciw-0, wstrzymało się -2. Wniosek został przyjęty.

Wniosek nr 20

900 - Gospodarka komunalna, 90095 Pozostała działalność: - remonty , zmniejszenie wydatków wysokości 5 000 zł

Rada Gminy w obecności 12 radnych wniosek przegłosowała w następujący sposób: za-9, przeciw-3, wstrzymało się -0. Wniosek został przyjęty.

Wniosek nr 21

710 - Działalność usługowa, 71004 Plany Zagospodarowania - zwiększenie wydatków o kwotę wynikającą z pomniejszenia wydatków z przeznaczeniem na plan zagospodarowania dla terenów oznaczonych w Studium jako BI-P (strefa przemysłowo-bazowo-składowa) i BI-UP (strefa usług produkcyjnych) i przygotowanie terenów inwestycyjnych (Bielkowo).

Rada Gminy w obecności 12 radnych wniosek przegłosowała w następujący sposób: za-12, przeciw-0, wstrzymało się -0. Wniosek został przyjęty.

h. głosowanie nad uchwałą budżetową wraz z przyjętymi poprawkami

Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XXXIX/230/13 w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Kobylanka na rok 2014 - zał. Nr 10 wraz z autopoprawką i przyjętymi wnioskami /głosowanie imienne - zał. Nr 11.

Ad. 7

Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2014-2023 - projekt nr 246/13.

Wójt przedstawił projekt uchwały wraz z autopoprawką do projektu uchwały - zał. 12.

w Szczecinie z dnia 12 grudnia 2013 r. w sprawie wydania pozytywnej opinii o projekcie uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2014—2023 - zał. Nr 13.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Anna Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię Komisji do projektu uchwały.

Radna Ewa Barełkowska - „czy te wnioski, które były przegłosowane w uchwale w sprawie budżetu na 2014 r. będą się zawierały w WPF?”

Wójt - tak, WPF musi zawierać te wnioski.”

Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XXXIX/231/13 w sprawie uchwalenia zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2014-2023 - zał. Nr 14 wraz z przyjętymi wnioskami do uchwały w sprawie uchwalenia budżetu /głosowanie imienne - zał. Nr 15.

Ad. 8

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na rok 2013 - projekt nr 247/13.

Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała, że zgodnie z opinią prawną należy:

1. uzupełnić paragraf 1, który po zmianach otrzymuje brzmienie:

Zmniejsza się plan dochodów budżetu Gminy Kobylanka na 2013 rok o kwotę 124.197 zł, z tego:”

2. § 5 otrzymuje brzmienie:

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.”

3. § 6 należy wykreślić

Skarbnik gminy p. Bernadeta Opasińska omówiła projekt uchwały - zał. nr 16.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła jednogłośnie pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XXXIX/232/13 w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na rok 2013 - zał. Nr 17 /głosowanie imienne - zał. Nr 18/.

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie nieruchomości hipoteką - projekt nr 252/13.

Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała, że zgodnie z opinią prawną należy:

1. zmienić podstawę prawną: „Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 9 lit. a oraz d „

2. dopisuje się § 5, który otrzymuje brzmienie:

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Skarbnik gminy p. Bernadeta Opasińska omówiła projekt uchwały - zał. nr 19.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła jednogłośnie pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła w następujący sposób: za-9, przeciw- 0, wstrzymało się - 3 , uchwałę Nr XXXIX/233/13 w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie nieruchomości hipoteką - zał. Nr 20 /głosowanie imienne - zał. Nr 21/.

Ad. 10

Podjęcie uchwały w sprawie przedłużenia czasu obowiązywania dotychczasowych taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków - projekt nr 248/13.

Wójt Gminy omówił projekt uchwały wraz z autopoprawką - zał. nr 22.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła jednogłośnie pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XXXIX/234/13 w sprawie przedłużenia czasu obowiązywania dotychczasowych taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków - zał. Nr 23 /głosowanie imienne - zał. Nr 24/.

Ad. 11

Podjęcie uchwały w sprawie dzierżawy nieruchomości położonej w obrębie Kobylanka - projekt nr 249/13.

Wójt Gminy omówił projekt uchwały - zał. nr 25.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła jednogłośnie pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XXXIX/235/13 w sprawie dzierżawy nieruchomości położonej w obrębie Kobylanka - zał. Nr 26 /głosowanie imienne - zał. Nr 27/.

Ad. 12

Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie na rok 2014 - projekt nr 250/13.

Salę posiedzeń opuściła radna Katarzyna Synówka-Kozdrowska. Ilość radnych biorących udział - 11.

Pełnomocnik Wójta Robert Bartosik omówił projekt uchwały - zał. nr 28.

Przewodnicząca Rady Gminy - „czy zatrudnieni jako socjoterapeuci to są ludzie z zewnątrz?”

Pełnomocnik -„jedna osoba jest ze środowiska szkolnego, dwie z terenu Gminy.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „ile jest diagnozowanych ludzi?”

Pełnomocnik - „ jest to 9-10 dzieci, dzieci te są kierowane przez pedagogów szkolnych. Z zatrudnienia psychologów szkoły się wycofały. Jest to działanie najbardziej potrzebne. Psycholog pracuje nie tylko z dziećmi, ale również z rodzicami. Ilość porad udzielanych ok. 30.”

Radna Marzena Kosiacka - „wspieranie działań profilaktycznych - co pod tym się kryje?”

Pełnomocnik - „ zabezpieczenie czasu wolnego nie jest działaniem profilaktycznym. Jeżeli chodzi o sportowe zajęcia to jest zadanie gminy. Zawężono nam pole działania komisji, to musi być na profilaktykę a nie do zabezpieczenia czasu wolnego.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „zwróciliśmy się o to (pewna grupa radnych) aby w okresie zimowym były środki przeznaczone na zajęcia sportowe (spędzanie czasu wolnego) przez studentów, młodzież ponadgimnazjalną. Czy nie da się połączyć profilaktyki ze zorganizowaniem czasu wolnego, wtedy kiedy jest aura nie sprzyjająca.”

Pełnomocnik - „młodzież to jest działanie powiatowe. Wiele działań dla młodzieży jest realizowanych przez powiat. Państwu chodzi wyłącznie o zorganizowanie czasu wolnego dla młodzieży. Na tego typu zajęcia musicie sami zabezpieczyć środki w budżecie.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „dofinansowanie psychologów w szkołach : szkoły się wycofały same z zatrudnienia psychologów, chociaż wytyczne Wójta do arkuszy organizacyjnych zapewniają im taką możliwość. A z informacji jaką Pan Bartosik przekazuje wynika, że jest bardzo potrzebne, aby psycholodzy byli, to jest koszt 19 000 zł.”

Pełnomocnik - „ wcześniej psycholodzy byli przydzieleni dla dorosłych, a nie dla dzieci. Teraz się okazuje, że jest potrzeba dlatego dyrektorzy mają podjąć działania.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „ nie kwestionuję zasadności przeznaczania środków na pomoc psychologiczną dla dzieci, tylko dziwi mnie, że skoro potrzeby są takie duże, to szkoły same z tego zrezygnowały.

Radna Marzena Kosiacka - „ prosi o wspólne wypracowanie działań.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „uważam, że wydatek na zorganizowanie zajęć sportowych dla młodzieży w Kobylance powinien być zrealizowany, ale jest inna decyzja.”

Rada Gminy w obecności 11 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XXXIX/236/13 w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie na rok 2014 - zał. Nr 29 /głosowanie imienne - zał. Nr 30.

Ad. 13

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały XXXVIII/229/13 Rady Gminy Kobylanka w sprawie przyjęcia rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi - projekt nr 251/13.

Wójt Gminy omówił projekt uchwały - zał. nr 31.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 11 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XXXIX/237/13 w sprawie zmiany uchwały XXXVIII/229/13 Rady Gminy Kobylanka w sprawie przyjęcia rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi - zał. Nr 32 /głosowanie imienne - zał. Nr 33.

Radny Powiatu Stargardzkiego p. Dariusz Zagrodzki poinformował o działaniach na terenie gminy, m.in.:

- na terenie gminy została wykonana droga do Kunowa,

- przekazane zostały środki na Miedwiańskie Centrum w wysokości 10 000 zł i 10 000 zł na zakup sprzętu do łączności dla jednostki OSP Bielkowo, a nie na Gminę, żeby zaoszczędzić na VAT, dofinansowanie z Zarządu Wojewódzkiego OSP wyniosło ok. 1 300 zł. OSP Niedźwiedź otrzymało 4 000 zł,

- będzie przygotowana baza wszystkich nieruchomości, co spowoduje większy wpływ podatków,

- na wniosek radnego Andrzeja Suchty została załatwiona sprawa melioracji, już zostali ustaleni właściciele,

- plany na 2014 rok:

Kwota deklarowana 15 000 zł - wydatek inwestycyjny zabezpieczenie bezpieczeństwa dla osób przebywających nad j. Miedwie. Przewodnicząca Rady Gminy - „co z dalszym etapem budowy drogi w Kunowie?” P. Zagrodzki - „ Nie będzie. Deklaracja była na przebudowę drogi Witkowo. Ta droga otrzymała dofinansowanie.” Radny Ireneusz Siwiec - „co w dalszych latach?” P. Zagrodzki - „ od 2015 będzie robiona droga od Kunowa do Skalina.” Radna A. Liśkiewicz - „ czy Powiat dba o swoje przepusty na rowach. Chodzi o przepust przed szlabanem przed Reptowem. Przepust jest rozwalony. Jest to bardzo newralgiczne miejsce , niezbędne do zrealizowania.” P. Zagrodzki - „Będę monitorował o naprawie tego przepustu.”

Salę posiedzeń opuścił radny A. Suchta. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 10.

Ad. 14

Zatwierdzenie planu pracy na 2014 rok:

    1. Rady Gminy Kobylanka

Rada Gminy w obecności 10 radnych przyjęła plan pracy Rady Gminy w następujący sposób: za- 9, przeciw - 0, wstrzymał się -1. Plan pracy został przyjęty - zał. nr 34.

    1. Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylanka

Rada Gminy w obecności 10 radnych jednogłośnie przyjęła plan pracy Komisji Rewizyjnej - zał. nr 35.

    1. Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Rady Gminy Kobylanka

Rada Gminy w obecności 10 radnych jednogłośnie przyjęła plan pracy Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów - zał. nr 36.

    1. Komisji ds. Społecznych Rady Gminy Kobylanka.

Rada Gminy w obecności 10 radnych jednogłośnie przyjęła plan pracy Komisji ds. Społecznych.

Ad. 15

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania.

Odpowiedzi udzielił wójt p. Andrzej Kaszubski:

Radny Ireneusz Siwiec - „sprawa przyłączy kanalizacyjnych w Kunowie, kiedy to zostanie zrealizowane i jaki to będzie koszt?”

Odp.: „Czekamy na środki z zewnątrz, wszystko jest pod kontrolą. Cena będzie wiadoma

zaraz po nowym roku , po rozstrzygnięciu przetargu.”

Radna Anna Liśkiewicz -„ jak wygląda odbiór kanalizacji w Kunowie, czy była dokonana kontrola za pomocą kamery, czy jest protokół odbioru do wglądu?”

Odp. : „Wszystkie dane pozbieram w celu przygotowania szczegółowej informacji.”

Radna Ewa Barełkowska - „czy sprawa nielegalnego odprowadzania ścieków do kanalizacji dotycząca ośrodka w Morzyczynie została wyjaśniona ?”Odp. : „Wszystkie dane pozbieram w celu przygotowania szczegółowej informacji.”

Ad. 16

Wolne wnioski i informacje.

Radna Ewa Bejster - „Aby pamiętać o przeznaczeniu wszelkich dodatkowych wolnych środków na drogę do Miedwiecka.”

Radna Marzena Kosiacka -„Aby opracować jednolite zasady ubiegania się o realizację wniosków np. do WIR. Żeby to była wspólna decyzja, poparta dyskusją.”

Radna Anna Liśkiewicz - „Aby inspektor nadzoru udał się na drogę przy stacji w Reptowie, tam jest nadkład na bruku, należało by zadecydować co z tym zrobić.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „Aby zintensyfikować prace nad planem zagospodarowania przestrzennego dla terenów inwestycyjnych w obrębie Bielkowo, tak aby w tej kadencji to zrealizować. Aby na przyszłej sesji był przedstawiony projekt uchwały w tej sprawie.”

Przewodnicząca Rady Gminy złożyła życzenia noworoczne wszystkim obecnym na sesji.

Ad. 17

Zamknięcie obrad.

Wobec zrealizowania porządku obrad Przewodnicząca Rady Gminy o godz. 13.00 zamknęła obrady XXXIX Sesji Rady Gminy.

Protokołowała:

Joanna Baszak

Przewodnicząca Rady Gminy

Irena Rybarczyk

Zał. nr 7

Listę wniosków do projektu budżetu

złożona przez Komisje i Klub Radnych „Nowa Jakość'

Wniosek nr 1

801 - Oświata, 80110 - gimnazjum - zmniejszenie wydatków o 200 000 zł.

Wniosek nr 2

801 - Oświata, 80101 szkoła podstawowa w Reptowie - zmniejszenie wydatków o 100 000 zł 801 - Oświata, 80110 gimnazjum - zmniejszenie wydatków o 100 000 zł

Wniosek nr 3

Zmniejszenie dochodów o 200 000 zł

Wniosek nr 4

- aby z kwoty 200 tyś. złotych zdjętych z Oświaty - kwotę w wysokości 36 000 zł przeznaczyć na dopłatę za ścieki do miesiąca kwietnia-do czasu ustalenia nowych stawek za ścieki.

Wniosek nr 5

- aby pozostałą kwotę w wysokości 164 000 zł przeznaczyć na wykonanie planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów inwestycyjnych w obrębie Bielkowo.

Wniosek nr 6

600 - Transport, 60016 Drogi publiczne - wynagrodzenie inspektora nadzoru drogowego - zmniejszenie wydatku o 10 000 zł

Wniosek nr 7

600 - Transport, 60016 Drogi publiczne - wynagrodzenie inspektora nadzoru drogowego - zmniejszenie wydatku o 3 500 zł - wniosek został uwzględniony w autopoprawce Wójta do projektu budżetu

Wniosek nr 8

750 - Administracja - zmniejszenie wydatków o 63 000 zł, w tym:

75023 Urzędy gmin:

- wynagrodzenia- zmniejszenie wydatków o 30 000

Wniosek nr 9

750 - Administracja , 75023 Urzędy gmin

- podróże służbowe - zmniejszenie wydatków o 5 000

Wniosek nr 10

750 - Administracja , 75023 Urzędy gmin

- szkolenia - zmniejszenie wydatków o 5 000 zł

Wniosek został zawarty w autopoprawce.

Wniosek nr 11

750 - Administracja , 75023 Urzędy gmin

- sekretariat - zmniejszenie wydatków o 5 000 zł

Wniosek w wysokości 2 500 zł został uwzględniony w autopoprawce

Wniosek nr 12

750 - Administracja , 75023 Urzędy gmin

- umowy - zlecenia - zmniejszenie wydatków o 5 000 zł

Wniosek nr 13

750 - Administracja, 75075 Promocja:

- Plener SAIE - zmniejszenie wydatków o 3 000 zł

Wniosek został zawarty w autopoprawce.

Wniosek nr 14

750 - Administracja , 75023 Urzędy gmin

- Folder o gminie Kobylanka- zmniejszenie wydatków o 10 000 zł

Wniosek nr 15

754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona p. poż , 7 5495 Miedwiańskie Centrum Wodne - zmniejszenie wydatków o 5 000

Wniosek nr 16

801 - Oświata , 80195 Pozostała działalność - zmniejszenie wydatków o 15 000 zł

Wniosek został uwzględniony przez Wójta w autopoprawce,

Wniosek nr 17

900 - Gospodarka komunalna , - 90002 gospodarka odpadami:

- zmniejszenie wydatków na wynagrodzenia o 40 000 zł

Wniosek został zawarty w autopoprawce.

Wniosek nr 18

900 - Gospodarka komunalna, 90095 Pozostała działalność: - zakupy materiałów na Promenadzie - zmniejszenie wydatków o 10 000 zł

Wniosek nr 19

900 - Gospodarka komunalna, 90095 Pozostała działalność:

- umowy - zlecenie Promenada zmniejszenie wydatków o 5 000 zł

Wniosek nr 20

900 - Gospodarka komunalna, 90095 Pozostała działalność:

- remonty, zmniejszenie wydatków w wysokości 5 000 zł

Wniosek nr 21

710 - Działalność usługowa, 71004 Plany Zagospodarowania - zwiększenie wydatków o kwotę wynikającą z pomniejszenia wydatków z przeznaczeniem na plan zagospodarowania dla terenów oznaczonych w Studium jako BI-P (strefa przemysłowo-bazowo-składowa) i BI-UP (strefa usług produkcyjnych) i przygotowanie terenów inwestycyjnych.

Zał. nr 8

Stanowisko Wójta w sprawie wniosków do projektu budżetu

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom złożonym przez Komisję Rozwoju Gospodarczego i Finansów Rady Gminy przedstawionym w formie wniosków z propozycjami zmian do projektu budżetu na rok 2014 jeszcze raz szczegółowo przeanalizowane zostały wskazane propozycje. Wynik analizy uwzględniony został w autopoprawce do projektu budżetu na rok 2014. Niestety nie wszystkie propozycje zgłoszone przez Radnych zostały w niej uwzględnione. Poniżej merytoryczne uzasadnienie dla nieuwzględnionych poprawek.

Wniosek 1.

801 Oświata

80110 - gimnazjum ZSP Reptowo

Proponowane zmniejszenie wydatków o 200 tysięcy złotych dla Gimnazjum w Zespole Szkół Publicznych w Reptowie stanowi blisko 25% założonych w projekcie budżetu kosztów funkcjonowania szkoły. Tak drastyczne obniżenie kosztów jest niewykonalne i grozi paraliżem funkcjonowania szkoły. Biorąc pod uwagę zmniejszenie liczby klas o jedną ze względu na ilość dzieci i tym samym zmniejszenie liczby godzin dydaktycznych, to wymiar finansowy będzie odczuwalny dopiero w kolejnym roku budżetowym. Po dodatkowej analizie proponuję zmniejszenie wydatków o 50 tysięcy złotych.

Wniosek 2.

Pozyskaną kwotę w wysokości 50 tysięcy złotych z działu 801 proponuję przeznaczyć na dział 710 działalność usługowa - plany zagospodarowania.

Wniosek 3.

600 Transport i łączność

60016 Drogi publiczne - wynagrodzenie inspektora nadzoru drogowego.

Proponowane zmniejszenie wydatków o 10 tysięcy złotych wiązałoby się z brakiem możliwości należytego odbioru przedsięwzięć realizowanych na drogach będących w zarządzie gminy zarówno tych o powierzchni asfaltowej jak i gruntowej. Nadzór inspektora drogowego od kwietnia br. przyczynił się do poprawy jakości wykonywanych prac przez firmy zewnętrzne oraz spowodował zerwanie umowy z firmą Trans Masz ze względu na niedotrzymanie warunków umowy między innymi w zakresie użycia sprzętu do naprawy dróg gruntowych co w znacznym stopniu ograniczało ich trwałość. Brak fachowca w tej dziedzinie nie będzie służył właściwemu utrzymaniu i tak już kiepskiej jakości szczególnie dróg gruntowych. W związku z powyższym proponuję zostawić w budżecie gminy na ten cel niezbędne minimum w wysokości 6,5 tysiąca złotych.

Wniosek 4.

750 Administracja

75023 Urzędy Gmin

Wynagrodzenia - Wynagrodzenia w projekcie budżetu zostały wyliczone na podstawie aktualnego zatrudnienia (bez uwzględnienia wakatu zastępcy wójta). Składają się na nie również składki na ubezpieczenia, Fundusz Pracy, nagrody jubileuszowe, dodatkowe wynagrodzenia roczne „13” oraz wynagrodzenia dla pracowników na roboty publiczne, które są finansowane przez Powiatowy Urząd Pracy. Proponowane przez Klub zmniejszenie mogłoby spowodować konieczność redukcji zatrudnienia, co przy i tak dużym obciążeniu pracowników spowodowanym przez ciągłe zwiększanie zadań realizowanych przez Gminę ze strony Rządu nie będzie służyło utrzymaniu przynajmniej poprawnego funkcjonowania Urzędu. Dlatego nie uwzględniłem tego wniosku w autopoprawce. Należy wziąć również pod uwagę fakt, ze w ostatnim czasie mamy przypadki wypowiedzenia pracy przez merytorycznie przygotowanych pracowników w związku z niespełnianiem przez gminę oczekiwań związanych z wynagrodzeniem. Potwierdza to fakt, że dobry pracownik zawsze znajdzie pracę i to za dużo lepsze wynagrodzenie. Jeżeli chcemy mieć w urzędzie dobrych i bardzo dobrych urzędników musimy być przygotowani na to, że będzie to kosztowało.

Podróże służbowe - Na podróże służbowe w pierwszym projekcie budżetu proponowane było 28 tysięcy złotych. W projekcie przedstawionym Radzie Gminy zostało 18 tysięcy złotych. Po szczegółowej analizie wydatków w oparciu o rok bieżący zmniejszenie ich o kolejne 5 tysięcy złotych będzie negatywnie wpływało na funkcjonowanie urzędu. W tych 18 tysiącach są ryczałty za korzystanie z własnego samochodu do celów służbowych przez pracowników w wysokości 9,5 tysiąca złotych rocznie. Natomiast na delegacje służbowe pozostaje kwota 8,5 tysiąca złotych. Biorąc pod uwagę na podstawie danych tego roku, że ponad 3,5 tysiąca złotych dotyczyło moich wyjazdów, to dla wszystkich pozostałych pracowników pozostaje niespełna 5 tysięcy złotych. Wykonanie w tym roku przy zaplanowanych 27,5 tysiąca złotych będzie na poziomie około 21 tysięcy złotych. Jak z tego wynika wydatki na delegacje zostały już mocno ograniczone i w związku z powyższym nie uwzględniłem tej propozycji w autopoprawce do budżetu.

Szkolenia - Przychylam się do wniosku

Sekretariat - Po kolejnej analizie kosztów i drastycznych cięciach pomimo mojej propozycji w autopoprawce zmniejszenia wydatków o 2500 złotych przychylam się do wniosku i w finalnej wersji budżetu uwzględnię kwotę 5000 złotych.

Umowy zlecenia - Na umowy zlecenia w Urzędzie przewidziane są dwie kwoty. W kwocie 13 800 złotych zawierają się umowy inspektora BHP, konserwatora, oraz obsługa programu księgowego - wydatki konieczne. Natomiast w kwocie 50 078 złotych zawierają się umowy na obsługę prawną Gminy. Biorąc pod uwagę fakt, że zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych musimy brać pod uwagę najtańszą ofertę to na ten rok wynosiła ona 30 tysięcy złotych. Chcąc podnieść standard tej usługi należy zabezpieczyć wyższe środki w budżecie. Dodatkowo mamy dwie sprawy w sądzie. Pierwsza z GDDKiA w sprawie oświetlenia węzła Motaniec oraz z Tran Masz w sprawie niedotrzymania umowy na utrzymanie dróg. W każdej z nich mamy innego prawnika ze względu na specyfikę spraw i wcześniejsze zobowiązania prawne. Dlatego też nie mogę przychylić się do tego wniosku.

75075 Promocja

Plener SAIE - przychylam się do wniosku

Folder - Stowarzyszenia i Jednostki Organizacyjne Gminy Kobylanka zrezygnowały dotychczas z czterech wniosków na które miały przyznane środki pomocowe z UE w ramach Lokalnej Grupy Działania WIR. Głównym powodem był brak środków na zabezpieczenie wkładu własnego. Dzięki temu inne gminy mogły skorzystać z tych dotacji. Dzisiaj mamy inną sytuację. Jeżeli nie zrealizujemy tego projektu (umowa czeka na podpisanie) to w związku z zamknięciem okresu akcesyjnego na lata 2007 - 20013 już nikt nie będzie mógł skorzystać z tych pieniędzy. LGD WIR będzie musiała zwrócić te środki do budżetu UE. Nie będzie to służyło wizerunkowi Gminy jeżeli odbierając szanse innym znajdziemy się wśród gmin, które poprzez swoje działanie przyczyniły się do niewykorzystania środków UE.

Wniosek 5.

754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona p-poż.

75495 Miedwiańskie Centrum Wodne

Miedwiańskie Centrum Wodne jest koordynatorem zapewnienia bezpieczeństwa na wodzie wszystkim mieszkańcom i turystom korzystającym z wypoczynku na kąpielisku w Zieleniewie oraz korzystającym z przystani wodnych usytuowanych na linii brzegowej Morzyczyn - Zieleniewo. Utrzymanie kąpieliska i zapewnienie bezpieczeństwa jest ustawowym obowiązkiem wójta. Zadanie to realizujemy obecnie w porozumieniu z Gminą Miastem Stargard Szczeciński w których imieniu działa Ośrodek Sportu i Rekreacji oraz Starostwem Powiatowym. W projekcie budżetu Gminy przeznaczono na ten cel ze środków własnych niezbędne minimum w wysokości 15 tysięcy złotych. Mając na uwadze że w latach poprzednich utrzymanie kąpieliska i zachowanie standardów bezpieczeństwa kosztowało około 80 tysięcy złotych to i tak nasze koszty są niewielkie. W mojej ocenie gmina powinna dotrzymać porozumień wobec partnerów, którzy poprzez swoje działania uzupełniają brakujące środki. Biorąc pod uwagę fakt, że w projekcie budżetu nasz wkład jest i tak mniejszy o 5 tysięcy złotych w stosunku do tegorocznego budżetu nie mogę przychylić się do wniosku.

Wniosek 6.

801 Oświata

801195 Pozostała działalność - przychylam się do wniosku.

Wniosek 7.

900 Gospodarka komunalna

90002 Gospodarka odpadami

Wynagrodzenia - przychylam się do wniosku

90095 Pozostała działalność

Zakupy materiałów na Promenadzie i remonty.

W pierwotnej wersji projektu budżetu na te cele przewidziano łącznie 260 tysięcy złotych i stanowiło to wykaz niezbędnych przedsięwzięć do wykonania na Promenadzie. Po zmianach obniżono kwotę o 100 tysięcy złotych. A trzeba wykonać: konserwację dachu amfiteatru, naprawę barier, naprawę altan, demontaż altany na wodzie, naprawę wiaty przy molo, naprawy wynikające z przeglądów technicznych, przeglądy roczne, pięcioletnie, naprawa kostki brukowej, modernizacja ogrodzenia przy muszli, konserwacja monitoringu, zamówienia map, znaków, tablic itp. W zakupach przewidziano miedzy innymi: paliwo, środki czystości, worki, rękawice, materiały do kosiarek, narzędzia, deski na molo, pomosty, ławki, wiaty, impregnat do drewna, łańcuch do pontonów, piasek, cement, środki ochrony roślin, żarówki, farby do malowania, kosze na śmieci, kabel do parku przyrody, kamera do parku przyrody (największe kradzieże i dewastacje), dmuchawa do liści, myjka do sceny i polbruku. Dalsze ograniczanie środków może powodować pogłębianie się degradacji infrastruktury na Promenadzie i ponowne jej odtwarzanie jeszcze bardziej zwiększy wydatek środków publicznych dlatego nie uwzględniłem w swojej autopoprawce wniosku radnych.

Umowy zlecenia (Promenada) - umowy zlecenia na Promenadzie obejmują wynagrodzenie elektryka (w tym wszystkie inne usterki elektryczne na terenie Gminy) i okazjonalnie transportu związanego z utrzymaniem czystości i porządku. Biorąc pod uwagę, że w standardzie utrzymanie jednego punktu świetlnego kosztuje ponad 10 złotych miesięcznie a na promenadzie mamy około 300 punktów świetlnych to kwota przeznaczona na ten cel jest już o ponad połowę niższa. Kolejne zmniejszenie negatywnie wpłynie na jakość obsługi i tym samym przyczyni się do przyspieszenia degradacji infrastruktury oświetleniowej oraz jakości utrzymania porządku.

Wniosek 8.

710 Działalność usługowa

71004 Plany zagospodarowania

Pozyskaną kwotę wynikającą ze zmniejszenia wydatków w wysokości 119 tysięcy złotych proponuję podobnie jak we wniosku Komisji przeznaczyć na zwiększenie wydatków na plany zagospodarowania przestrzennego.

Zdanie odrębne do nowego wniosku Komisji

W związku z pojawieniem się nowego wniosku KRGiF aby zdjąć po 100 złotych z przewidzianych w projekcie budżetu na 2014 rok środków na funkcjonowanie Gimnazjum i Szkoły Podstawowej w Zespole Szkół Publicznych w Reptowie chciałbym się do tego odnieść. Jeżeli chodzi o Gimnazjum to podtrzymuję swoje stanowisko zawarte w odpowiedzi na pierwszy wniosek komisji. Natomiast jeżeli chodzi o Szkołę Podstawową to niestety nie dano mi czasu na dokonanie kolejnej szczegółowej analizy kosztów. Takie zmiany decyzji oraz strzelanie kwotami bez analiz nie służy merytorycznej dyskusji. Jednak porównując koszty związane z funkcjonowaniem szkoły podstawowej w Reptowie i Kobylance po zaproponowanej zmianie okaże się, że szkoła w Reptowie musi być tańsza od szkoły w Kobylance. Biorąc pod uwagę tylko fakt, że szkoła w Reptowie jest blisko dwa razy większa powierzchniowo od szkoły w Kobylance, to koszty utrzymania też muszą być dwa razy większe. Dodatkowo czy to się nam podoba czy nie, musimy zabezpieczyć środki na zajęcia indywidualne dla dzieci z orzeczeniami, ponieważ jest to nasz ustawowy obowiązek. Takich godzin mamy z każdym rokiem coraz więcej i znajdują one swe potwierdzenie we wzroście kosztów związanych z funkcjonowaniem szkół. Dlatego też uważam, że jeżeli państwo chcą zdjąć środki na funkcjonowanie Szkoły Podstawowej w Reptowie to niech to będzie kwota 50 tysięcy złotych. Przecież jak zabraknie środków na funkcjonowanie szkoły to trzeba je będzie uzupełnić bez względu na okoliczności tyko, że pod koniec roku wygenerowanie dużych kwot z tak okrojonego budżetu będzie bardzo trudne. Odpowiedzialność za to będę ponosił ja w związku z powyższym stawiają mnie Państwo w bardzo niekomfortowej sytuacji. Dziękuję.

Zał. nr 9

Opinia Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów z dnia 27.12.2013r.

dotycząca Projektu Budżetu Gminy Kobylanka na rok 2014 oraz projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2014-2023

Komisja Rozwoju Gospodarczego i Finansów pozytywnie opiniuje projekt uchwały budżetowej Gminy Kobylanka na rok 2014, oraz projekt Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2014-2023

Uzasadnienie

Projekt budżetu Gminy Kobylanka na 2014 rok omawiany był na wspólnym posiedzeniu wszystkich komisji w dniu 04.12.2014roku. Wypracowane wnioski do projektu budżetu zostały przedstawione na posiedzeniu komisji RGiF w dniu 11.12.2013roku i przekazane Wójtowi Gminy.

1.Komisja Rewizyjna pozytywnie zaopiniowała projekt budżetu i nie zgłosiła żadnego wniosku.

2.Komisja ds. społecznych pozytywnie zaopiniowała projekt budżetu i zgłosiła jeden wniosek .

3.Komisja RGiF pozytywnie zaopiniowała projekt budżetu i zgłosiła dwa wnioski.

4.Klub Radnych „Nowa Jakość” zgłosił do budżetu 15 wniosków .

5. Trzy wnioski zostały zgłoszone podczas posiedzenia Komisji RGiF

W dniu 27.12.2013 roku komisja RGiF zapoznała się ze stanowiskiem Wójta do przedstawionych Wójtowi wcześniej wniosków do projektu budżetu .Wypracowano opinie dotyczące poszczególnych wniosków Wniosek nr 1

801 - Oświata, 80110 - gimnazjum - zmniejszenie wydatków o 200 000 zł. zdjęcia kwoty 200 000 zł komisja opiniuje jednogłośnie negatywnie.

Wniosek nr 2

Komisja przyjęła argumentację Wójta, że redukcja zatrudnienia dotyczy zarówno szkoły podstawowej jak i gimnazjum w Reptowie i i zgłasza wniosek, aby kwotę zmniejszenia podzielić na SP w Reptowie i Gimnazjum:

801 - Oświata, 80101szkoła podstawowa w Reptowie - zmniejszenie wydatków o 100 000 zł 801 - Oświata, 80110 gimnazjum - zmniejszenie wydatków o 100 000 zł uzasadnienie: oszczędności są możliwe dzięki dokonanej w 2013 redukcji etatów oraz zmniejszeniu ilości klas w Gimnazjum w roku szkolnym 2012/2013 oraz 2013/2014 a co za tym idzie dalszej redukcji zatrudnienia

Wniosek w obecności 4 członków komisji został przyjęty w następujący sposób: za- 3, przeciw-0, wstrzymał się -1. Wniosek komisja opiniuje pozytywnie.

Wniosek nr 3

Zmniejszenie dochodów o 200 000 zł

Wniosek w obecności 4 członków komisja zaopiniowała negatywnie zgłaszając jednocześnie dwa wnioski :

Wniosek nr 4

- aby z kwoty 200 tyś. złotych zdjętych z Oświaty - kwotę w wysokości 36 000 zł przeznaczyć na dopłatę za ścieki do miesiąca kwietnia-do czasu ustalenia nowych stawek za ścieki.

Wniosek ten w obecności 4 członków komisji został przyjęty w następujący sposób: za- 3, przeciw-1, wstrzymał się - 0. Wniosek został przyjęty.

Wniosek nr 5

- aby pozostałą kwotę w wysokości 164 000 zł przeznaczyć na wykonanie planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów inwestycyjnych w obrębie Bielkowo.

Wniosek w obecności 4 członków komisji został przyjęty jednogłośnie.

Wniosek nr 6

600 - Transport, 60016 Drogi publiczne - wynagrodzenie inspektora nadzoru drogowego - zmniejszenie wydatku o 10 000 zł

Komisja po wysłuchaniu argumentów Wójta o potrzebie zatrudnienia fachowca od dróg wniosek w obecności 4 członków komisji opiniuje negatywnie.

Wniosek nr 7

600 - Transport, 60016 Drogi publiczne - wynagrodzenie inspektora nadzoru drogowego - zmniejszenie wydatku o 3 500 zł

Powyższy wniosek uwzględniony przez Wójta w autopoprawce do projektu komisja jednogłośnie 4 głosami „za” opiniuje pozytywnie

Wniosek nr 8

750 - Administracja - zmniejszenie wydatków o 63 000 zł, w tym:

75023 Urzędy gmin:

- wynagrodzenia- zmniejszenie wydatków o 30 000 zł uzasadnienie: oszczędności w tym wymiarze są możliwe, budżet nie zakłada podwyżki płac

Wniosek w obecności 4 członków komisji został przyjęty w następujący sposób: za- 2, przeciw-2, wstrzymał się - 0. Komisja nie zajęła stanowiska.

Wniosek nr 9

750 - Administracja , 75023 Urzędy gmin

- podróże służbowe - zmniejszenie wydatków o 5 000 zł uzasadnienie: komisja proponuje oszczędności w zakresie wyjazdów służbowych samochodami prywatnymi

Wniosek w obecności 4 członków komisji został przyjęty w następujący sposób: za- 1, przeciw-3, wstrzymał się - 0. Komisja wniosek opiniuje negatywnie.

Wniosek nr 10

750 - Administracja , 75023 Urzędy gmin

- szkolenia - zmniejszenie wydatków o 5 000 zł

Wniosek został zawarty w autopoprawce. Komisja jednogłośnie pozytywnie opiniuje wniosek.

Wniosek nr 11

750 - Administracja , 75023 Urzędy gmin

- sekretariat - zmniejszenie wydatków o 5 000 zł

Wniosek w obecności 4 członków komisji został jednogłośnie zaopiniowany pozytywnie.

Wniosek nr 12

750 - Administracja , 75023 Urzędy gmin

- umowy - zlecenia - zmniejszenie wydatków o 5 000 zł

Wniosek w obecności 4 członków komisji został przyjęty w następujący sposób: za- 3, przeciw-1, wstrzymał się - 0. Komisja wniosek opiniuje pozytywnie.

Wniosek nr 13

750 - Administracja, 75075 Promocja:

- Plener SAIE - zmniejszenie wydatków o 3 000 zł

Wniosek został zawarty w autopoprawce. Komisja wniosek opiniuje pozytywnie.

Wniosek nr 14

750 - Administracja , 75023 Urzędy gmin

- Folder o gminie Kobylanka- zmniejszenie wydatków o 10 000 zł uzasadnienie: wniosek wykorzystujący środki unijne powinien być również wcześniej uzgadniany ponieważ wykorzystywane są tu środki Gminy w ilości w tym przypadku 10tyś zł. a nie jest to niezbędny wydatek-folder może powstać w późniejszym czasie

Wniosek w obecności 4 członków komisji został przyjęty w następujący sposób: za- 1, przeciw-3, wstrzymał się - 0. Komisja wniosek opiniuje negatywnie.

Wniosek nr 15

754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona p. poż , 75495 Miedwiańskie Centrum Wodne - zmniejszenie wydatków o 5 000 zł uzasadnienie: celowym byłoby postaranie się o dodatkowe środki finansowe na prowadzenie centrum ,tak jaki był pierwotnie pomysł przy uruchomianiu tego przedsięwzięcia.

Wniosek w obecności 4 członków komisji został przyjęty w następujący sposób: za- 1, przeciw-3, wstrzymał się - 0. Komisja wniosek opiniuje negatywnie.

Wniosek nr 16

801 - Oświata , 80195 Pozostała działalność - zmniejszenie wydatków o 15 000 zł

Wniosek został uwzględniony przez Wójta w autopoprawce, w tym zmniejszenie wydatków o kwotę 2145 zł na „ upominki dla pierwszoklasistów” o co nie wnoszono. Wnoszono o zmniejszenie wydatków na organizację Dnia Edukacji .

Wniosek w obecności 4 członków komisji został przyjęty w następujący sposób: za- 1, przeciw-3, wstrzymał się - 0. Komisja wniosek opiniuje negatywnie.

Wniosek nr 17

900 - Gospodarka komunalna , - 90002 gospodarka odpadami:

- wynagrodzenia w wysokości 40 000 zł

Wniosek został zawarty w autopoprawce. Komisja jednogłośnie opiniuje go pozytywnie.

Wniosek nr 18

900 - Gospodarka komunalna, 90095 Pozostała działalność: - zakupy materiałów na Promenadzie w wysokości 10 000 zł

Wniosek w obecności 4 członków komisji został przyjęty w następujący sposób: za- 2, przeciw-2, wstrzymał się - 0. Komisja nie zajęła stanowiska.

Wniosek nr 19

900 - Gospodarka komunalna, 90095 Pozostała działalność:

- umowy - zlecenie Promenada w wysokości 5 000 zł

Wniosek w obecności 4 członków komisji został przyjęty w następujący sposób: za- 2, przeciw-2, wstrzymał się - 0. Komisja nie zajęła stanowiska.

Wniosek nr 20

900 - Gospodarka komunalna, 90095 Pozostała działalność:

- remonty wysokości 5 000 zł

Wniosek w obecności 4 członków komisji został przyjęty w następujący sposób: za- 2, przeciw-2, wstrzymał się - 0. Komisja nie zajęła stanowiska.

Wniosek nr 21

710 - Działalność usługowa, 71004 Plany Zagospodarowania - zwiększenie wydatków o kwotę wynikającą z pomniejszenia wydatków z przeznaczeniem na plan zagospodarowania dla terenów oznaczonych w Studium jako BI-P (strefa przemysłowo-bazowo-składowa) i BI-UP (strefa usług produkcyjnych) i przygotowanie terenów inwestycyjnych.

Wniosek w obecności 4 członków komisji został przyjęty w następujący sposób: za- 2, przeciw-2, wstrzymał się-0. Komisja nie zajęła stanowiska.

Komisja RGiF projekt Budżetu Gminy Kobylanka na 2014 rok opiniuje pozytywnie za-4, przeciw-0, wstrzymał się-0. Głosowano również projekt uchwały Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2014-2023 za-4,przeciw-0,wstrzymał się-0.

Na tym opinię zakończono.

27

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Adam Hendzel 07-02-2014 07:28
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Irena Rybarczyk 30-12-2013
Ostatnia aktualizacja: - 07-02-2014 07:28