Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy w Kobylance
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

PROTOKÓŁ nr XI/2011 z sesji Rady Gminy Kobylanka odbytej 20 lipca 2011 r. w sali konferencyjnej Urzędu Gminy w Kobylance


PROTOKÓŁ nr XI/2011

z sesji Rady Gminy Kobylanka

odbytej 20 lipca 2011 r.

w sali konferencyjnej Urzędu Gminy w Kobylance

Przewodnicząca Rady Gminy Kobylanka Irena Rybarczyk o godz.16.00 otworzyła sesję i po powitaniu radnych i gości oświadczyła, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 13 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji - lista obecności radnych stanowi załącznik nr 1 , lista obecności zaproszonych gości stanowi załącznik nr 2 do nin. protokołu.

Nieobecni radni: radna Renata Krzysztanowicz i radna Marzena Kosiacka. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 13 radnych.

W posiedzeniu udział wzięli przedstawiciele urzędu: Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski, sekretarz gminy p. Jolanta Kazberuk, skarbnik p. Bernadeta Opasińska oraz radna Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego p. Beata Radziszewska.

Przewodnicząca Rady Irena Rybarczyk poinformowała, że protokół z poprzedniej sesji zostanie zatwierdzony na następnej sesji Rady Gminy.

Przewodnicząca Rady zgłosiła wniosek w sprawie zmiany porządku obrad, aby pkt. 7 dotyczący podjęcia uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Kobylanka obejmującego obszary ewidencyjne w części obrębu Kobylanka o nazwie „Duży plan przy GPZ-cie” /projekt nr 61/2011 stanowił pkt 2 porządku obrad.

Za dokonaniem zmian w porządku obrad głosowało jednogłośnie 13 radnych.

Wójt p. Andrzej Kaszubski zgłosił wniosek w sprawie przyjęcie do porządku obrad projektu uchwały w sprawie odstąpienia od przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy na okres dłuższy niż trzy lata /projekt nr 72/2011.

Za dokonaniem zmian w porządku obrad i przyjęciem wniosku Wójta głosowało jednogłośnie 13 radnych. Projekt uchwały nr 72/2011 został przyjęty jako pkt. 10 porządku obrad.

Ad. 2

Podjęcie uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Kobylanka obejmującego obszary ewidencyjne w części obrębu Kobylanka o nazwie „Duży plan przy GPZ-cie” /projekt nr 61/2011/.

Urbanista p. Piotr Kowalski omówił projekt uchwały/zał. nr 3/.

Na posiedzenie przybyła radna Renata Krzysztanowicz. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu 14 radnych.

Radna Katarzyna Synówka-Kozdrowska -„W okolicy P. Hendzel jest droga polna, czy droga zaplanowana w Pana projekcie będzie się z nią łączyć? Czy plan zagospodarowania odnosić się będzie do oddzielnych działek? Rozumiem, że to jest robione pod kątem tego Inwestora i chyba na jego prośbę”

P. Kowalski - „ To znaczy On był chyba wnioskodawcą, ale generalnie ustalenia wynikły po przeprowadzonych konsultacjach tutaj w urzędzie.”

Radna E. Barełkowska -„czy ten teren będzie zagrodzony?”

P. Kowalski - „To będzie teren ogólnodostępny.”

Radna K. Synówka -Kozdrowska - „Do projektu uchwały jest brak zał. nr 1, bynajmniej ja nie mam.”

p. Kowalski-„Jest to bardzo duża mapa, można się z nią zapoznać na sesji”

Przewodnicząca Rady Gminy - „to jest wielka plansza, dlatego państwo nie otrzymaliście, można było się zapoznać w urzędzie”

Radna K. Synówka-Kozdrowska - „Czy ten właściciel będzie sprzedawał teren na działki .”

P. Kowalski - „Trudno powiedzieć to będzie jego prywatna sprawa. Ale osoba zainteresowana będzie pewna, że kupuje teren pod zabudowę a nie grunt orny co nie będzie wiedziała co ma z tym zrobić.” To będzie sprzedaż zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego.”

Przewodnicząca Rady - „Ile ludzi docelowo może zamieszkać na takim osiedlu.”

P. Kowalski - „Trudno określić, ok. 2000 mieszkańców przy założeniu, że rodzina jest przeciętnie trzyosobowa.”

Radna K. Synówka -Kozdrowska -„Tam są nieprzyjemne zapachy od kurników.”

P. Kowalski - „Normy zapachowej nie ma. I nie było potrzeby jej uwzględniać”

Przewodnicząca Rady „Plan przewiduje budownictwo wielorodzinne, czyli maksymalnie jakie wysokie?”

P. Kowalski - „Założeniem są budynki maksymalnie trzypiętrowe.”

Radna K. Synówka-Kozdrowska - „Dotyczy materiału dostarczonego w dniu sesji zał. nr 4, str.2, pkt.1 „wydatki majątkowe i inwestycyjne których okres realizacji przekracza jeden rok budżetowy określa Rada Gminy Kobylanka w „Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2011-2021” . Moją uwagę zwrócił fakt, że w wieloletniej prognozie finansowej jest kwota 18 000 zł, zmalało, czy ona wystarczy na pokrycie planu zagospodarowania przestrzennego.”

Wójt - „plan zagospodarowania przestrzennego już jest zakończony. Tyle pozostało na realizację ewentualnie pozostałych rzeczy.”

P.Wójt poinformował, że zmiana zał. Nr 4 do nin. projektu uchwały podyktowana została zmianą podstawy prawnej, ponieważ prace trwały ponad dwa lata.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów A. Liśkiewicz przedstawiła pozytywna opinię do nin. projektu uchwały.

Przewodnicząca Rady zgłosiła, aby w projekcie uchwały poprawić numerację od § 3.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XI/66/11 /głosowanie imienne zał. nr 4/ w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Kobylanka obejmującego obszary ewidencyjne w części obrębu Kobylanka o nazwie „Duży plan przy GPZ-cie” /zał. nr 5/.

Ad. 3

Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance oraz informacja dotycząca realizacji uchwał podjętych przez Radę Gminy Kobylanka.

Informację o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance przedstawił Wójt Gminy p. A. Kaszubski:

  1. Sytuacja finansowa gminy i praca nad zmianami w budżecie

Wszystkie wysiłki w mijającym okresie skierowane były na analizę finansową gminy i doprowadzenie naszych finansów do zmienionego sposobu liczenia długu publicznego.

Wykonanie budżetu gminy Kobylanka w roku ubiegłym ma istotny wpływ na obecną sytuację finansową gminy. Należy ją rozpatrywać w aspekcie ekonomicznym jak również prawnym i strategiczno politycznym. Ogólnie znane są skutki spowolnienia gospodarczego, które wpłynęło znacząco na gospodarkę lokalną. Zestawienie poszczególnych grup dochodów w latach 2008 - 2010 wskazuje na zmniejszenie się dochodów własnych o ponad 5 % wszystkich dochodów budżetu w 2010 roku. Wskutek planowej realizacji wydatków inwestycyjnych zgodnie z Wieloletnim Programem Inwestycyjnym budżet gminy w znacznej części opierał się na grupie dochodów związanych z dotacjami inwestycyjnymi, rozwojowymi i środkami pozabudżetowymi jako źródło finansowania tych inwestycji oraz przychodami z obligacji komunalnych jako uzupełnienie wkładu własnego.

Wzrost wskaźników zadłużenia powstał z nieproporcjonalnie wykonanych dotacji inwestycyjnych w porównaniu do wydatków o takim charakterze. Z jednej strony była to konieczność uprzedniego przygotowania, wdrożenia i rozliczania części zadań wraz z ustanowieniem terminu kwalifikowalności z drugiej zaś, przesunięcie z przyczyn niezależnych zakończenia realizacji trzech inwestycji z wykorzystaniem dofinansowania na rok bieżący i tym samym nie zrealizowanie zaplanowanych przepływów finansowych w roku budżetowym 2010. Na przestrzeni ostatnich czterech lat wydatki inwestycyjne gminy stanowią średnio ponad 30 % wydatków. Głównym źródłem ich finansowania z uwagi na charakterystykę i wielkość gminy są oprócz dochodów własnych - przychody z tytułu kredytów, pożyczek oraz emisji obligacji komunalnych. Dodatkowo celem rozszerzenia działalności inwestycyjnej, polepszenia płynności i spełnienia warunków dotyczących reglamentacji zadłużenia (umowy zawarte w stanie prawnym regulowanym ustawą z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych oraz rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2006 r. w sprawie szczegółowego sposobu ustalania wartości zobowiązań zaliczanych do państwowego długu publicznego, długu Skarbu Państwa, wartości zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji), realizowano przedsięwzięcia za pomocą umów w zakresie wykupu wierzytelności ( 4 zadania inwestycyjne). Do dnia 1 stycznia 2011 roku wartość nominalna tych umów pozostawała do zapłaty nie była formalnie wliczana do długu jednostki samorządu terytorialnego. Ważną informacją jest to, że w przypadku Gminy Kobylanka cała kwota mająca wpływ na jej zadłużenie została i jest wykorzystywana na zadania inwestycyjne.

W związku ze zmianą Rozporządzenia Ministra Finansów zmieniającego sposób liczenia długu publicznego w celu poprawy wskaźnika zadłużenia dokonano zmian w budżecie Gminy i Wieloletnim Planie Finansowym. Konieczne jest bowiem wykonanie tegorocznego budżetu w zakresie realizacji inwestycji i dopełnienie wszystkich przepływów finansowych związanych z jego realizacją w tym roku budżetowym. Dodatkowo ograniczone zostaną działania inwestycyjne w przyszłym roku, a cała nadwyżka przeznaczona będzie na spłatę zadłużenia i uzupełnienie inwestycji na które są już podpisane umowy realizacyjne. Działania te ograniczyły deficyt budżetowy i zmniejszenie kredytu zaplanowanego na jego pokrycie, co w konsekwencji spowoduje doprowadzenie wskaźników zadłużenia do 52% w przyszłym roku budżetowym łącznie z wierzytelnościami.

Cały czas trwa analiza wydatków bieżących i podejmowane są działania mające na celu ich ograniczenie do niezbędnego minimum.

  1. Dnia 13 lipca br. został ogłoszony wyrok Sądu II instancji w rozprawie pomiędzy Gminą Kobylanka a GDDKiA w Szczecinie w sprawie kosztów oświetlenia węzła Motaniec. Gmina Kobylanka stoi na stanowisku, że nie ma obowiązku zawierania umów na dostawę energii elektrycznej dla oświetlenia węzła Motaniec, którego budowy nikt z Gminą nie konsultował, ani też, utrzymywania punktów świetlnych, których nie jest właścicielem. Sąd uznał argumenty gminy i utrzymał w mocy wyrok Sądu I instancji.

  1. Otrzymaliśmy zgodę Starostwa Powiatowego w Stargardzie Szczecińskim z informacją do Wojewody Zachodniopomorskiego na przejecie nowopowstałych terenów od Skarbu Państwa w związku ze zmianą linii brzegowej jeziora Miedwie.

Ad. 4

Informacja o bieżącej działalności Przewodniczącej Rady Gminy.

Przewodnicząca Rady poinformowała, że do Biura Rady nie wpłynęły żadne pisma.

Na dzisiejszej sesji gościmy radną Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego p. Beatę Radziszewską, która przedstawiła swój zakres działań w sejmiku, a m.in.: została powołana do pracy w dwóch komisjach, jest jedną z 30 radnych województwa zachodniopomorskiego, jest członkiem Komisji Rewizyjnej. Pełni funkcje przewodniczącej Komisji rolnictwa i obszarów wiejskich. Omówiła zakres jej działania i zaprosiła do działań w zakresie rolnictwa jak również poinformowała o możliwości pełnienia dyżuru na terenie gminy, ale po uprzednim uzgodnieniu z Przewodniczącą Rady Gminy.

Ad. 5

Interpelacje i zapytania.

Radna E. Barełkowska - „Poinformowała, że minęło 15 dni z ostatniej sesji i nie otrzymała odpowiedzi na zadane pytanie na ostatniej sesji”

Radna K. Synówka -Kozdrowska -„ W dzisiejszym porządku obrad brak jest zatwierdzenia protokołu z ostatniej sesji, w Statucie gminy zapisane jest , że porządek sesji powinien zawierać w s szczególności zatwierdzenie protokołu z ostatniej sesji”

Została ogłoszona 10 min. przerwa.

Ad.6

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2011-2021 / projekt nr 70/2011/

Wójt p. A. Kaszubski omówił projekt uchwały /zał. nr 6/.

Radna E. Barełkowska - „czy będą nowe kredyty?”

Wójt - „Zadłużenie się nie zwiększa, zadłużenie zmniejszamy. Projekt uchwały dotyczy kredytów przewidzianych w budżecie na rok 2011, nie będziemy zaciągać nowych”

Radna R. Krzysztanowicz -„ Zadłużenie zmniejszamy?”

Wójt - „ z pewnych kredytów zrezygnowaliśmy, część rozłożyliśmy na dwa lata /dot. kanalizacji.”

Radna R. Krzysztanowicz - „Jeżeli inwestycje są wyjęte z budżetu, czy przesunięte zostaną na później?”

Wójt - „Do 52 % jeżeli się nie zmienią przepisy prawa, to będziemy decydować w przyszłorocznym budżecie wspólnie co będziemy realizować z inwestycji.”

Radna E. Barełkowska - „Przesunięcie płatności drogi Motaniec-Reptowo na przyszły rok, czy inwestor się nie wycofa?”

Wójt - „My te pieniądze mamy. Aby zareagować na dane wskaźniki to przesuniemy płatność , dzięki temu obniżamy sobie wskaźniki tegoroczne a wskaźniki przyszłoroczne na poziomie 52%. Do listopada jest czas, może się da coś zamienić kanalizację z drogą do Motańca.”

Radna R. Krzysztanowicz - zgłosiła aby sprawy finansowe omawiała skarbnik gminy.

Przewodnicząca Rady - „Projektodawcą uchwały jest wójt i to on decyduje kto jest referentem projektu uchwały. Niemniej jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby robiła to Pani skarbnik”

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów A. Liśkiewicz przedstawiła pozytywna opinię do nin. projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XI/67/11 /głosowanie imienne zał. nr 7/ w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2011-2021/zał. nr 8/.

Ad. 7

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2011 rok / projekt nr 71/2011/

Wójt p. A. Kaszubski omówił projekt uchwały /zał. nr 9/.

Radna E. Barełkowska - „ w dziale 70005, zmniejszenie 232 000 zł - Inwestycje - plan zagospodarowania, Ośrodek Zdrowia, co to jest, nie ma w uchwale budżetowej takiej kwoty, co to jest?”'

Wójt - „To dotyczy kwoty w tym dziale, że oszczędzamy kwotę 232 000 zł, to nie jest tylko ośrodek zdrowia”

Radna E. Barełkowska - „ Na ostatniej sesji był przedstawiony przez p. Greleckiego plan inwestycyjny mówiący o przystosowaniu ośrodka zdrowia do maja 2012 roku do wymogów unijnych a teraz zabieramy środki finansowe. Może być ośrodek nie przystosowany do prowadzenia działalności zdrowotnej i lekarz najprawdopodobniej rozwiąże umowę z NFZ. W takiej sytuacji w Kobylance nie będzie przychodni w ogóle.”

P. Wójt - „Jak się pojawi kwota 50 000 zł to możemy to wprowadzić, na dzień dzisiejszy aby skonstruować WPI, żeby był do przyjęcia, aby był akceptowany przez RIO zgodnie z dzisiejszym obowiązującym prawem, niestety konsekwencje muszą być takie jakie są.”

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów A. Liśkiewicz przedstawiła pozytywna opinię do nin. projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła w następujący uchwałę: za-13, przeciw-1, wstrzymał się-0, uchwałę Nr XI/68/11 /głosowanie imienne zał. nr 10/ w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2011 rok /zał. nr 11/.

Ad. 8

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę gruntu stanowiącego własność gminy Kobylanka na grunt stanowiący własność osoby fizycznej / projekt nr 68/2011/

Salę posiedzeń opuścił radny Tadeusz Wiśniewski. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu -13 radnych.

Wójt p. A. Kaszubski omówił projekt uchwały /zał. nr 12/.

Radna K. Synówka -Kozdrowska -„To jest z korzyścią dla p. Bałdygi.”

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów A. Liśkiewicz przedstawiła pozytywna opinię do nin. projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XI/69/11 /głosowanie imienne zał. nr 13/ w sprawie wyrażenia zgody na zamianę gruntu stanowiącego własność gminy Kobylanka na grunt stanowiący własność osoby fizycznej /zał. nr 14/.

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie zbycia nieruchomości stanowiących mienie gminy / projekt nr 69/2011/

Wójt zgłosił autopoprawkę do projektu uchwały oraz omówił projekt /zał. nr 15/.

Autopoprawka zgłoszona została w brzmieniu: Uchwała w sprawie oddania w użytkowanie wieczyste nieruchomości stanowiących mienie gminy.

Wójt omówił i uzasadnił projekt uchwały. Zaznaczył, że Rada już dawno, w poprzednich kadencjach wyznaczyła zakres i formę zagospodarowania terenów nad j. Miedwie. Zostało to uwzględnione w Studium. Plaża i część przylegającego doń terenu lasu zostają zarezerwowane do użytkowania publicznego. Pozostały teren ma przeznaczenie hotelowo- rekreacyjne, tak aby teren nad jeziorem funkcjonował przez cały rok i w niepogodę również.

Będziemy to robić w porozumieniu z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska, który jest właścicielem części terenu.

Radna R. Krzysztanowicz - „Dajemy wolną rękę na zbycie.”

Wójt - „To gmina zdecyduje o tym, co będzie tam robione, będzie to wyraźnie wskazane dokładnie w SIWZ. Takie warunki jakie zostaną wypracowane muszą być podane do publicznej wiadomości. Zobowiązuję się do tego, wcześniej będzie to przedłożone Radzie Gminy. Inwestor może postawić tylko to co jest zawarte w planie zagospodarowania przestrzennego”

Radna K. Synówka-Kozdrowska - „Poruszenie nastąpiło to rozumiem, że mamy inwestora. Jaka jest przyczyna tak nagłego podejmowania uchwały, nie dajmy się zwariować”

Wójt - „ta uchwała i pieniądze nie są zawarte w tegorocznym budżecie i nie ma to nic wspólnego z naszą obecną sytuacją. Uważam, że każda pora jest odpowiednia. Teraz zaczyna się koniunktura na nieruchomości i chcemy to wykorzystać, tym bardziej ,że Studium już jest na ukończeniu i to Państwo niedługo zdecydujecie o jego kształcie.. Cała procedura, aby sfinalizować uchwałę to jest okres ok. 9 m-y.”

Radna R. Krzysztanowicz - „ Treść projektu uchwały jest bardzo ogólnikowa.”

Wójt - „Jeżeli przyjdzie następny wójt i następna rada, będzie musiał zmienić studium zagospodarowania przestrzennego - to jest bardzo długi proces. Inna treść nie spowoduje, że coś innego tam wybudujemy. Chyba ,że studium będzie inne.”

Radna A. Liśkiewicz zgłosiła wniosek w sprawie 5 min. przerwy. Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie wniosek zgłoszony przez radną A. Liśkiewicz.

Wniosek został przyjęty jednogłośnie w obecności 13 radnych.

Po przerwie przewodnicząca rady zwróciła się z pytaniem do radnych, czy są jeszcze pytania do projektu uchwały.

Brak dodatkowych pytań do projektu uchwały.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów A. Liśkiewicz przedstawiła pozytywna opinię do nin. projektu uchwały wraz z autopoprawką.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła w następujący sposób uchwałę: za-8, przeciw-5,wstrzymał się-0 , uchwałę Nr XI/70/11 /głosowanie imienne zał. nr 16/ w sprawie oddania w użytkowanie wieczyste nieruchomości stanowiących mienie gminy /zał. nr 17/.

Radna E. Barełkowska zgłosiła wniosek dotyczący zapisu w protokole z imienia i nazwiska, kto jak głosował.

Przewodnicząca Rady odpowiedziała, głosowanie jest imienne, potwierdzone własnoręcznym podpisem radnego. Karta z głosowania stanowi załącznik do protokołu i można się z nią zapoznać.

Radna R. Krzysztanowicz zgłosiła , że złoży votum separatum.

Przewodnicząca Rady - poprosiła o złożenie zdania odrębnego do głosowania na piśmie.

Ad. 10

Podjęcie uchwały w sprawie odstąpienia od przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy na okres dłuższy niż trzy lata /projekt nr 72/11.

Wójt poinformował, że zmiana uchwały została podyktowana popełnionym błędem pisarskim/projekt zał. nr 18/.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów A. Liśkiewicz przedstawiła pozytywna opinię do nin. projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XI/71/11 /głosowanie imienne zał. nr 19/ w sprawie odstąpienia od przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy na okres dłuższy niż trzy lata /zał. nr 20/.

Ad. 11

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania.

Przewodnicząca rady udzieliła odpowiedzi na zadane pytania i interpelacje:

- dla radnej K. Synówka-Kozdrowska :

1)„Materiały na sesję otrzymuje Pani na 7 dni przed sesją. Otrzymuje je Pani zawsze w czwartek, a sesje odbywają się również w czwartki. Pani potwierdza odbiór materiałów własnoręcznym podpisem. Po sprawdzeniu okazało się, że nigdy nie otrzymała Pani materiałów później. Uwaga Pani jest więc niezasadna.”

2) „ Zgodnie z § 36 Statutu Gminy Kobylanka porządek obrad powinien zawierać punkt dot. zatwierdzenia porządku obrad z poprzedniej sesji Powinien to nie znaczy „musi bezwzględnie”. Protokół powinien być napisany, ale był okres urlopowy. Pracownica Urzędu Gminy, odpowiedzialna za przygotowanie protokołu była na urlopie , daleko poza Kobylanką. Protokołu z sesji nie może przygotować ktoś, kto w niej nie uczestniczył. Poza tym , ta sesja nie była zaplanowana. W związku z tym protokół zostanie przedstawiony do zatwierdzenia na następnej sesji.”

- dla radnej E. Barełkowskiej:

1) „ zapytanie złożyła Pani w formie ustnej na poprzedniej sesji. Wcześniej poinformowałam Panią , że udzielę na nie odpowiedzi na następnej sesji i tak to czynię. Sprawa dotyczy tego , że Pan Siwiec nie jest wyłączony z kontroli dotyczącej funduszy sołeckich.

W roku 2008 Komisja Rewizyjna zwróciła się do Wójta o przygotowanie wszystkich dokumentów, aby sprawdzić wykorzystanie funduszy sołeckich za rok 2007. Okazało się wówczas, że dokumenty w księgowości są ewidencjonowane chronologicznie i selekcja tych dotyczących wydatków sołectw zajmie pracownikowi księgowości bardzo dużo czasu i będzie wyłączony z bieżącej pracy. Na wniosek ówczesnego Pana Skarbnika , Komisja do kontroli wybrała dwa sołectwa; Kobylankę i Reptowo, bo mają jedne z większych funduszy. Przy tej kontroli nie było więc potrzeby wyłączania radnego Siwca z czynności kontrolnych. Jednocześnie Komisja wydała zalecenie, aby tak prowadzić ewidencję dokumentów finansowych dotyczących wydatków sołectw, aby można bez problemów do nich dotrzeć. Zalecenie zostało przez Wójta wykonane.

W roku 2010 i 2011 zostały skontrolowane już wszystkie sołectwa . Ponieważ Komisja jest czteroosobowa, a sołectw jest 10, Pan Siwiec nigdy nie kontroluje swojego sołectwa, robią to inni członkowie Komisji Rewizyjnej. Dlatego nie jest wyłączany z kontroli.

W przypadku, gdyby kontrola dotyczyła tylko i wyłącznie sołectwa Kunowo to Pan Siwiec powinien być wykluczony.

Natomiast, jeżeli chodzi o protokoły z kontroli, to nie muszą one opisywać dokładnie każdego z sołectw, gdy nie ma żadnych zastrzeżeń i uwag do sposobu wydatkowania funduszy. Z argumentem, że protokół jest za krótki trudno dyskutować. Jest to zbytni formalizm pytającego.

P. I. Siwiec - poinformował, że podczas ostatniej kontroli sołectwo Kunowo kontrolował członek komisji p. Józef Tarnawski.

Radna R. Krzysztanowicz - „ Zwróciłam się do p. Wójta o umowę dotyczącą Rekowa i do dziś jej nie otrzymałam”

Radna K. Synówka-Kozdrowska - „Termin, o którym p. przewodnicząca mówiła, uważam, że to nie jest zachowanie terminu. Proszę o jeden dzień wcześniej, aby materiały były dostarczane.”

Ad. 12

Wolne wnioski i informacje.

Wolnych wniosków brak.

Ad. 13

Zamknięcie obrad.

Wobec zrealizowania porządku obrad przewodnicząca Rady Gminy o godz. 18.50 zamknęła obrady XI sesji Rady Gminy.

Protokołowała:

Joanna Baszak

Przewodnicząca Rady Gminy

Irena Rybarczyk

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Adam Hendzel 12-10-2011 14:21
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 20-07-2011
Ostatnia aktualizacja: - 12-10-2011 14:21